“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Tuesday 17 December 2013

Kadang~Kadang... Kita Selalu LUPA JANJI Kita....

17/12/2013 ~ Hidup ni kadang2 terasa seperti bermimpi... Mungkin  di mulut mengatakan saya dah redha... Tapi di hatinya belum... :) Mungkin tak sangka apa yang berlaku berakhir dengan begitu mudah... (sat.. lap ayaq mata...) Ianya tak sepatutnya gugur lagi... Tapi saya kan perempuan yang lemah.... Yang sangat mudah mengalirkan air mata... Walaupun luarannya nampak kuat dan hebat... Kikiki... Hebat laaa sangat.... :P

Kalau orang lain tak percaya... Saya lagilah... Perkara ni terjadi dalam hidup saya... Terjadi kepada saya... Saya yang perlu menanggungnya.... Bayangkan usia saya meningkat dengan banyak kenangan dan tetiba saya perlu membuang kenangan tersebut... Sangat mustahil kan? Namun... Saya dah membuat apa yang sepatutnya... Memohon maaf dengan serendah2nya... Walaupun adakalanya saya tetap rasa puncanya bukanlah dari saya semata2... Dan... Saya juga sudah cuba untuk berubah mengikut rentaknya namun tetap diTOLAK mentah2.... 

"SILENT DOESN'T ALWAYS MEAN YES.... IT ALSO MEAN NO, BUT IT'S BETTER LEFT UNSAID"

Suka dengan ayat di atas? Its not ME..... Saya bukan orang macam di atas... Mengambil keputusan berdiam diri adalah sangat tidak profesional... Andai kita yang memperlakukan sedemikian kepada orang lain... Mungkin kita tenang... Kita senang... Kita bangga... Tapi di sebelah pihak yang diperlakukan... Bagaimana pula?...

Yang banyak berjanji... Bukan saya..... Yang banyak bercakap tidak akan meninggalkan... Jugak bukan saya.... Tapi mangsanya adalah SAYA.... Adilkah itu setelah bermula dari tahun 2006 yang saya jaga... Saya baja... Saya siram... Dan bila saya leka... Hanya dalam jangkamasa paling singkat... Saya terus dibuang.... 

Walaupun saya masih beranggapan baik... Adakalanya masih berharap... Tapi saya pasti... Itu adalah sesuatu yang paling mustahil akan berlaku.... Tapi sampai bila perlu mengharap... Andai di hatinya SAYANG itu telah tiada.... :) Terima kasih atas HADIAH paling bermakna di saat meniti akhir2 tahun 2013.... Saya cuba memulihkan keadaan... Ingin menuju ke satu destinasi andai ia adalah tempat yang boleh memulihkan salah faham ini... Tapi, saya rasa... Ianya tidak bermakna lagi... Biarlah rugi dengan deposit... Dengan cuti saya... Dengan urusan tambang yang telah saya bayarkan untuk semua itu... Andai... Tiada lagi ruang untuk saya... TERIMA KASIH.... Terima kasih... Terima kasih.... :)

Murni..... 
Tumpukan pada yang lebih penting... Tumpukan pada yang lebih menjamin masa depan dan perlukan perhatian... Itu cuma kata2 semangat saya sendiri.... Tapi mungkin hakikatnya... Saya tak terdaya.... Moga ALLAH memberikan kekuatan buat saya.... Mudah2an..... 

:: (I LOVE My PhD) ::

Saya akan bergerak ke semester seterusnya... Moga tahun 2014 membawa seribu kemanisan buat saya... (Gambar2 di hari kejadian - 16 Disember 2013)































































































































No comments: