“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Thursday 5 December 2013

Elooo GUYS!!! I Am BETTER Now....

05/12/2013 ~ Mempelajari dan belajar menghargai diri sendiri.... Belajar menerima ketentuan... Belajar untuk melihat apa yang diperuntukkan... Apa yang dibekalkan... Adakalanya pengharapan adalah sesuatu yang menyakitkan.... Tapi kesakitan itulah yang kadangkalanya membina kita untuk terus menjadi kuat dan kukuh melayakkan status diri pada tahap yang lebih berwibawa.... Ya... Saya ingin menjadi seseorang... Seseorang yang berjaya melonjakkan diri dari hari ke hari menjadi lebih baik walaupun.... Peningkatannya sangat perlahan... Inshaa Allah.... Doakan kemampuan saya ya.... Amin....
























Hari ni... Hari ke 3 berada di kota metropolitan ini... Hiruk pikuk kota ini sangat merimaskan saya.... Tak seperti selalunya yang menjadi muzik di hati saya... Hahaha... Tak pasti apa yang saya cari di sini... Hairan ya... Kota ini kadang2 memperjudikan hidup manusia... Sedangkan di kota inilah pernah saya bekerja mencari rezeki suatu ketika dulu... Dan ikhlas hati saya katakan... Kali ini jiwa saya sangat kosong... Mungkin banyak hati2 yang tersakiti... Banyak jugak perkara2 yang tak diingini berlaku... Hahaha... Saya ingin ketawa pada diri sendiri... Walaupun adakalanya ketawa itu di hujungnya adalah disulami dengan jujuran air mata... Kahkahkah... Jiwang kot Cik M..... 

















Saya bangun sekali lagi.... Untuk memberitahu dunia bahawa... Setiap yang berlaku ada hikmahnya... Kalau bukan untuk saya pun... Mungkin saya diutuskan untuk menggembirakan hati orang lain... Melihat kegembiraan orang lain yang telah mula meninggalkan saya perlahan2... Dan... Saya ingin belajar redha......

Hari ini... Kotaraya yang dibangga2kan... Berkabus.... Walaupun panas... Tapi still nampak samar2... Begitulah hidup ni.... Sekalipun luarannya nampak sangat bagus.... Dalamnya tak siapa yang tahu.....

Terima kasih sebab memberikan ujian demi ujian... Memberikan saya belajar menjadi kuat dan terus kuat... Dan memberikan fahaman tentang kejujuran... Janji2 yang tak pasti... Dan terima kasih kerana semua dugaan inilah membuatkan saya berdiri di sini... Merenung ke hadapan... Dan mampu menaip ayat entry pada saat ini dengan sedikit senyuman....

Ayah.... Anakmu akan KUAT... Kerana... Anakmu tidak mau lagi dipermainkan dengan janji yang selalu diCAPATIkan.... Kihkihkih.... Ok daaa... Nanti ada masa sambung lagi.... Nak kuaq sat.... Auuummmmmm!!!!!























































































No comments: