“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Thursday 11 July 2013

Ramadhan 2, 1434H ~ Saya SAKIT PERUT...

Tak tau silap tang mana.... Lepas jer berbuka puasa tadi... 3 kali ulang pi toilet... Sampai lembik... Tak sempat nak hantaq adik bongsu saya ke stesen bas... Mungkin perut saya tak tahan dengan menu kat bawah ni... Saya rasa, tak lain dan tak bukan... Puncanya ialah... Cucoq cempedak tu... Tapi makan dua ketoi ja... Beli besaq sangat... Yang makan tak ramai... So, dah nak lasu... Makan minyak sikit... Ehh!!... Tak sikit, banyak jugak makan minyak... Tapi, benda dah jadi... Selamat beradu awal lagi sepanjang malam... Hehehehehe.....

Oh ya, hari ni... Mak sangat risau... Sebab adik saya yang bongsu age 21 tahun nak naik bas sorang2 ke Putrajaya... Dia dapat panggilan temuduga untuk Putrajaya Perdana Scholarship... Siang tadi kalut dok pesan kat saya suruh bawak balik SIJIL MATI arwah ayah.... Dok kalut suruh fotostat bagai... Tak tau awat dia lebih kalut dari orang yang nak ditemuduga... Yalah, kalau kena kat saya dan yang lain tak kalut sangat macam ni... Maybe sebab dia yang bongsu kot... So, risau lebih... Hehehehe... Lagipun selalunya saya yang over sebok tentang perjalanan study depa... Lately ni ja, nak suruh depa arrange sendiri... Dah besaq kan? 

Tak palah... Kalau memang ada rezeki berkaitan scholarship tu... Dah ALLAH tulis memang ada untuk dia... Dapatlah... Cuma adik saya bagitau, orang tu dok kalut call sepanjang masa dok tanya nak mai ngan apa, sapa nak teman, tanya macam2 about family, so nampak jugak depa concern... Buat yang terbaik... Sebab kita bukan orang senang... Kalau ada rezeki tu adalah....

Menu untuk berbuka puasa ramadhan ke 2, tak jauh beza dengan hari pertama... As usual, saya dan mak ja berbuka... Tapi tetiba Ikhmal balik join sekali... So, bertigalah hari ni... Our menu:
  1. Nasi putih
  2. Air sirap kale ceroi tapi maneh
  3. Cucoq cempedak
  4. Bubur lambuk (Mak Maryam bagi)
  5. Gulai daging + Kentang
  6. Ikan ketoi goreng
  7. Ikan talang goreng
  8. Sayoq campoq
  9. Kurma (ofis bagi)
Ehhh... Banyak lah jugak.... Selamat berpuasa untuk hari2 seterusnya.... Untuk esok, hari ke 3, dah plan ngan mak nak jalan2 kat PARAM... Lauk tunjuk2 kot... :P





































No comments: