“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Monday 1 July 2013

@ Jom Pi DUSUN @ Bukit Selambau...

Alhamdulillah... Seperti yang dirancang.... Akhirnya bila tiba masa dan ketikanya... Kami sampai jugak ke dusun durian ni... Motif utama ialah untuk makan durian laa... Durian ooo durian.... Saya sebenarnya bukan seorang yang hantu durian... Kalau ada makan ja... Tapi kalau orang tak pelawa pun memang tak kecik hati... Sebab bukan peberet... 

Plan awai pagi nak tunggu kat keluar tol GURUN... Tapi janji Melayu kan... Ada lagi ka istilah tu? Agak lewat dari jangkaan asalnya... Ape2 pun... Terima kasih kepada tuan kebun yang Aton panggil Cik Nan... Tapi ada jugak orang len yang pulun pangge abang.. Amboi... Nak ngorat tokey dusun ni ka?

Kami makan pree ja... Tuan dusun ni cakap... Dia buat kenduri kat kawan2 ja.... Selain durian, ada manggeh, moktan ngan cempedak tak masak lagi... Pastu bahan2 kutipan sampingan lain adalah seperti rebung, rias batang pisang, cabai melaka dan pucuk paku pakis.... Huh... Semua kami tibai...

Kami semua siap leh penuhkan bonet keta lagi... Tak payah pelawa laa... Nampak orang meniaga kat simpang2 jalan ja, teruih kami juai mahai... Kes kenyang.... Nyum3x....
















































































































































































































































































No comments: