“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Monday 22 July 2013

Ramadhan 13, 1434H ~ Hamba DUIT?

Hidup ini.. Adakalanya seperti menjadi hamba kepada duit?? Pernahkah anda terfikir atau meletakkan diri di dalam kedudukan tersebut? Semakin naik gaji, barang2 pun tumpang berkaki2 naik sama... Bukan tumpang sekaki ja malah berkaki2... Hikhikhik... Memang adakalanya, kita tertunggu2 time gaji... Menghitung tarikh bila nak masuk duit dalam akaun... Masuk saja... Adakalanya menjadi antara yang terawal beratur ambik duit kat teller machine... Orang nampak macam best ja... Pakai keta... Baju segak2... Blink2... Tapi untuk mempunyai keperluan itu... Banyak yang terbuang.... Kalau tak berpesyen dikatakan tak reti nak bergaya... Over pesyen dikatakan menunjuk2... Uhuk... Manusia2... Serba tak kena... Kalau dapat dikikis perasaan iri hati tak bertempat tu kan bagus.... Untuk diri sendiri, kalau dapat dikikis perasaan boros tu kan lebih baik.... Cukup2 lah mana ada... Pakai bagi nampak lusuh sikit baru mula menyalin yang baru... Kan? Boleh ka? Cer try... Cer try.... :P 



















Gambar kat atas tu... Snap direct dari SAMSUNG camera.... Ohhh.... Leh buat macam2 no... Canggih dah camera la ni.... Semua serba serbi updated... Tu pun adik saya masih nak ajak tukaq camera lagi... Camera NIKON kecik saya tak leh buat gambaq macam ni... Tapi kualiti picasnya lebih better dari SAMSUNG ni saya rasa.... Haa.. Kan?

Ohhh... Menu untuk hari ni? Semuanya tertera kat sini..... Sebab buah cempedak ada orang bagi stok baru 3 bijik... So, jenuh ulang siaran dan tayangan laaa... Jenoh berangin perut2... Kikikikiki... Tadaaaa.... Menunya ialah:
  1. Air sirap
  2. Kurma
  3. Nasi putih
  4. Ayam masak merah
  5. Lobak masin + telur
  6. Ikan goreng
  7. Cempedak





































No comments: