“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Saturday 27 July 2013

Ramadhan 18, 1434H ~ Kisah Tentang PITAM

Ramadhan ke 18... Maknanya lebih kurang 11 hari ja lagi kita akan berpuasa... Sebab, dijangkakan tahun ni kita hanya akan berpuasa 29 hari ja... InshaALLAH.... Melihat kepada tajuk di atas, dengan gambar di bawah, seolah tiada kesesuaian kan? Hari ni, saya tak sempat untuk mengambil gambar juadah menu berbuka puasa... Tapi saya still nak story keadaan saya lately ni.... Terutamanya yang terjadi pada saya tak sampai sejam untuk waktu berbuka puasa.... 

Hari ni, saya sekali lagi diminta oleh adik saya untuk membantunya berniaga di PARAM Taman Wira Mergong... Yang hanya terletak di kawasan perumahan tempat saya tinggal... As usual, pi sana dalam kol 530 ke atas... Waktu puncak perniagaan mereka dalam lingkungan jam 6 petang dan ke atas... Sehingga tibanya masa berbuka... Dan kali ni merupakan kali kedua saya berjinak2 berniaga.. Seronok... Sebab sekejap ja masa berjalan dan tak menang tangan... Kalau berniaga laku, tentulah rasa seronok kan?

Cuma petang tadi, memang dari awal lagi saya asyik sapu kat kepala balm tiger ja... Selang seli dengan Minyak cap kapak... Tak sangka... Lebih kurang jam 645 pm, badan mula rasa berpeluh... Tekak kering... Kepala pusing2... Telinga terasa macam bengang... Dan seperti yang dijangka... Saya memang tak dapat bertahan lagi.... Sorry adik2... Kaklong tewas untuk hari ni... Ada satu lagi tarikh menunggu saya... Kesian plak kalau tak dapat tolong... Harap kesihatan saya semakin baik.... 

Tekanan darah rendah... Mungkin itulah yang menyebabkan saya jadi macam tu... Tapi mungkin badan saya tak mampu buat keje2 sedemikian... Tak biasa... Adik2 saya pun cakap macam tu... Saya tak biasa buat keje berat2... Walaupun bukan dalam kategori kena angkut barang... Mujur saya sempat berpaut... Sempat berbuat apa2 yang patut... Malu jugak... Tapi, malu hilang bila kita tak mampu nak handle diri sendiri pun.... Hihihihi.... 

Ok... Gambar2 di bawah... Hanyalah surat2 yang menunggu tibanya hari audit... Inilah kerjaya yang layak untuk saya... Tapi saya suka berniaga jugak... Mungkin ianya bukan ditakdirkan untuk saya... Menu kat rumah hari ni meriah... Walaupun tak de gambar yang saya snap... Antara menunya ialah:
  1. Bengkang susu + roti (saya beli)
  2. Dadih (Ary beli sebab nak saya jamah jugak.. Saya tak makan pun)
  3. Air limau kasturi asam boi (free)
  4. Air sirap
  5. Pizza Hut
  6. Sambal Sotong
  7. Sayur sawi + telur
  8. Ikan ketoi goreng
  9. Bubur lambuk 

Banyak kan menu hari ni... Tapi tak mampu nak ambik gambaq dah... Lepas waktu berbuka baru saya dihantar pulang ke rumah... Saya tak mampu pun untuk berjalan kaki balik rumah... Terpaksa merelakan mereka menghantar saya pulang... Tq to Ary... Terasa kudrat tua ni sudah tak mampu bertahan lagi... Nak kata saya serik untuk berniaga, tak jugak... Tapi saya takut jugak andai berulang kembali macam hari ni... Ya Allah... Kuatkan lah semangat hambamu ini....






No comments: