“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Wednesday 10 July 2013

Ramadhan 1, 1434H ~ Hati Saya Tidak GEMBIRA...

Salam 1 RAMADHAN.....

MasyaALLAH.... Tidak baik untuk diri sendiri mengatakan dan mengungkap kesedihan yang ada bertamu dalam hati... Tapi pada siapa lagi yang harus saya luahkan kalau tidak bukan dalam ruangan ini? Bercerita tentang menu juadah berbuka... Simple untuk saya dan mak... Yang lain bekerja/berniaga... Kebetulan hari ni Kedah dapat cuti sambut awal Ramadhan... Dan saya tak terkecuali bercuti... Sekalipun adakalanya berada di ofis rasanya lebih selesa di musim sambutan Ramadhan ni...

Menu untuk hari pertama:
  1. Sup ayam + kentang
  2. Ikan ketoi masak cabai
  3. Telur masin
  4. Cucoq cempedak
  5. Nasi putih
  6. Air oren tropikana
Syukur alhamdulillah... Sangat2 kenyang... Tapi esoknya saya fikir bersahur dan berbuka saya cuma nak minum cereal ja... Semangat ada... Keinginan dan kekuatan untuk nak jamah macam tu, tak bopa ada... :) Tapi, juadah yang sedia ada pun tak terjamah, better saya mengamalkan pemakanan yang sehat ja kan?

Sedihnya saya, sekalipun air mata kadang2 sudah kering untuk menangisi pertaruhan dan perjudian hidup saya... Namun saya tau, ianya semakin hari semakin jauh dari saya... Mungkin sekadar tidak mahu menunjukkan sesuatu yang dirasakan terlalu drastik, dan ianya dilakukan dengan sangat teliti dan perlahan2... Macam mana saya nak buang? Perlakuannya amat membuatkan saya terlalu berkecil hati di saat ini....

Saya nak tido awal malam ni... Menunggu azan isyak berkumandang... Dan lepas tu, saya ingin merebahkan diri dan diharapkan tidur saya kali ini tidak mengecewakan.... Saya kena redha, kena kuat... Dan, pastinya tiada lagi ucapan selamat berbuka puasa seperti selalu... Meskipun saya sangat menunggu ucapan itu... Ohhh... Air mata ini gugur jua... Duhai Hati, KUAT lah...



No comments: