“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Saturday 22 January 2011

@ TASIK DARUL AMAN ~ JITRA

Petang semalam... Jumaat @ 21 Januari 2011... Aku mengajak Kaklong (my ofismate) lepak2 kat sini lagi... Lama dah tak mai... Suasana tetap sama... Cuma yang agak berlainan sikit bila banyak lagi penambahan orang yang dok berniaga ke laluan masuk sini... But... Rumput semua dikawal rapi as usual macam dulu jugak... :) Kalau dulu rajin mai bawak Aliff dan Syamil... Tapi sekarang depa dah besaq... So, lom tentu lagi depa mau mai lepak-lepak macam ni lagi kan??? So, kali ni.. Tak de istilah untuk bermain layang2....
.
Me & Kaklong....
.

Dok tengok2 wakaf ni dari jauh... Dok terasa jugak.. Bila agaknya aku leh sampai dan dok kat tengah2 tu?? Kalau naik boat kayuh tu leh lah kot... Cari2 jugak itik kayuh... Macam tak nampak pun... Dulu ada jugak 2-3 boat itik kayuh tu... Tapi la ni... tak dak dah... Rosak dah kot.... Tapi dari tempat aku duduk lepak2 tepi jalan kat depan tasik tu... Camera hanya mampu diZOOMkan setakat tu ja... Hehehe.. Lens pendek.... Tak mampu nak pi jauh2....
.
Tapi.... aku suka sangat tengok gambaq pokok nyioq ni... Ntah seni mai kot mana ntah... But I LIKE..... Dan kat bawah ni pulak.... Bebudak dok melepak.... Melepak dengan dok main basikal depa... Rupa2nya... Basikal macam ni tak de break.... Dan boleh gostan2... Wahhh... menarik2... Dulu zaman aku muda belia... Orang dok gila perabih duit beli BMX... Dan sorang member aku cakap... Basikal ni mencenah RM8k... Lor... Basikal yang kurus kering tu pun mahai no... Ishhh... Kalau aku lah... RM8k tu baik beli flash camera... lens 50mm... dan tambah lens panjang sikit... Huwaaaaaaaaaaaaa..... Bila leh dapat beli semua tu???? Berangan dulu... Takpa2...
.

Daun semalu.... Malu ka???
.
Cucoq pisang dan ubi ni... Beli lepas park keta tadi otw nak masuk lepak kat tasik ni..... Bulehlah... Tapi banyak gak.... RM2 berlambak... Pasai tu yang makan tak habis tu.... Heheh... Alasan ka apa ni??? But... secara realitinya... Aktiviti lepak ni oklah jugak sebab dapat mengisi masa terluang aku... Sekalipun... banyak perkara nak buat... Tapi bila ada masa untuk dalam kaedah 'menenangkan jiwa sendiri' ni... Hati rasa lega..... Jom lepak lagi!!! Ngeeeeeeee.... :P

2 comments:

missjoyah said...

kak muni..tu bukan daun semalu la..tu pokok kemucut.. la.. semalu yg pokok duri tu.. ala u ni.. salah tu.. jap g cikgu sains tgk msti diamarah..

hanifmz -the photographer- said...

Salam, kat taman tasik jitra tu boleh buat bbq dak?