“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Thursday 27 January 2011

Kadang-Kadang Terasa DUNIA Ini TAK ADIL Untuk Saya...

Tajuk entry di atas... adalah tajuk yang tak elok untuk aku publishedkan.. Tapi REALITI dan HAKIKATnya apa yang bermain-main dalam fikiran aku memang macam tu... Nak ceriakan emosi... sungguh tiada tempat langsung untuk ini... Lately ni aku perasan... something wrong yang berlaku.... Macam pelik... Tapi aku buat tak tau dan menjalani life seadanya... Rupa2nya... Makin dikaji... Makin pelik... Bercakap... Tapi... Agak berlainan sekali... Tapi mungkin pengaruh rakan sebaya or persekitaran sama... Apa2 pun... Aku sebenarnya tiada apa2... Cuma terperasan dari pautan2 tertentu sahaja... Hmm... Patutlah...
.
Manusia... Kenapa perlu ada gap2... Pangkat dan jawatan... Memainkan peranan penting ka untuk kita memBONGKAKkan diri kita??? Atau sendiri-sendiri yang berperasaan macam tu... Uishh... Aku sungguh tak selesa... Kalau sekalipun ingin membalas dendam... Apa yang aku buat kat dia... Atau apa cerita yang sampai ke telinga dia.. U can ask me.... Aku tak kisah pun... But jangan dok buat tak tentu hala dan post macam2.. Aku tak suka macam tu... :'(... Hmm... lantaklah... Bukan aku ada kepentingan sangat pun... Tak deal mana2 pun... Sebab... Aku tau... nasib dan rezeki orang mana sama... Adakalanya kita dalam kategori HIGH EXPECTATION... dan adakalanya... kita dikategorikan dalam golongan yang BIASA2... Dan adakalanya... Kita jatuh terjelepuk terus.... Sakit... dan lambat sikitlah untuk bangun ke tempat asalnya... But... Sometimes i feel that... Dunia ini kurang adil buat aku... Walaupun... Tak sepatutnya ayat2 ni kuar dari mulut aku.. That's why aku tau yang aku bukanlah baik dan agung sangat... Macam dia... Mungkin time ni... Namanya sedang dijulang-julang.. Cukuplah kalau aku hanya simpan dan tak memperkatakan apa yang diperkatakan oleh orang lain pada dirinya... Itu sudah cukup dan amat memadai... Kan??
.
Hari ni... Minggu ni.... Roda jam tu kan.. Rasa macam berputar sangat perlahan.... Terlalu slow.. Sampai... Malas nak tunggu... Nak pusing mana2 pun tak tau walaupun dalam keriuhan kawan2... Naper yer?? Tak kan lah kesan dari demam aku hari tu... Pagi tadi... Rasa tangan dan pergelangan tangan aku dah ok... Tapi... Ni jadi pulak... Kesan dari tido petang tadi agaknya... Lately ni suka sangat tido petang... Aku penat minda agaknya ni... Bila hati rasa macam tak seronok... Keje apa pun tak leh nak buat... Nak feel very happy pun bukan dalam lingkungan my mode... Muehehehehe... Tragis dan sedisss sekalissss.....
.
Eh... Awat dengan dia??? Tak kena tang mana?? Ayoyo... Aku dok fikir lagi ni... tak leh jadi lah... Geram plus tak puas hati... Tapi... Sebenarnya... Aku perlu cakap... Eh.. Apa aku kesah??? Suka hatilah nak jadi apa pun... Bukan mendatang untung pun kat aku... But i feel so bad.... So sad.... Macam mana nak happykan hati?? Macam mana nak ceriakan hidup ni?? Macam mana nak create satu cite yang setiap harinya sentiasa ceria??? Ya ALLAH... Bantu aku.... Bantu aku untuk menjadi diri sendiri yang hakikatnya lebih kuat... Dan bantu aku untuk menjalani rutin harian dengan mode yang tenang.... Amin....
.

No comments: