“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Tuesday 4 January 2011

Katanya... Dia Amat KECEWA Dengan Saya....

Saat ni.... Saya tak yakin dengan hati saya.... Petang semalam... After balik dari ofis... Saya ingin berada dalam keadaan yang tenang... Balik umah... Pertengahan jalan... Saya menerima beberapa sms... Sekali lagi... Rentetan itu tak dapat saya bendung... Tapi hati saya... agak kecil rasanya... Tidak seperti diri saya... Dan tatkala ingin mencoretkan bait2 dalam entry ni... Air mata saya kembali mencurah2... Nyatanya.. hati saya tak pasti... Meskipun keriuhan yang ada di sekeliling saya... Tapi diri terasa amat kerdil.... Saya cuba untuk lelapkan mata.... Seketika... Merebahkan diri atas katil yang terbentang... Dan saya menangis sepuas2nya.... Ya Allah... Sememangnya saya tak mempunyai kekuatan untuk berdiri pun....


Adakah hidup saya adalah untuk memberi kekecewaan pada orang?? Terutamanya pada insan yang saya sangat sayang??? Kalau lah saya boleh memberi jawapan itu... Pada saya ialah TIDAK... Saya masih memerlukan dia dalam hidup saya... Tapi di saat ini... Saya kurang pasti siapa yang salah... Saya dikatakannya mementingkan diri sendiri tanpa mengambil tahu masalah yang dihadapinya... Dan andainya benar... Kenapa dia tidak cuba untuk memberitahu saya semua tu.. Apatah lagi bila ditanya... Semuanya ok2 belaka....


Dan petang tadi... dalam keadaan yang rasa amat tertekan.... Saya menangis sepuas2nya... Sehinggalah saya tertido... Dan bila bangun... badan saya amat panas.... Saya demam agaknya.... Dan di saat ni.. saya fikir... Saya sangat rindu untuk boleh berada dalam keadaan tido yang panjang buat seketika supaya minda saya bebas dari memikirkan itu semua... Malangnya... Mustahil untuk terjadinya sedemikian....


Saya akan akur.... Bila diberitahu untuk tidak mengambil tahu halnya lagi... Saya akan akur untuk semua tu.... Seperti mana yang dikehendakinya... Kalau itulah yang terbaik untuknya... Saya akan turut segala kemahuannya... Asalkan saya tahu orang yang saya sangat sayang selesa dengan keadaan dirinya.... Mudah-mudahan...


Saya tidak mahu dirinya berasa beban dan susah bila dengan saya... Saya akan korbankan semua untuk kebaikan dirinya meskipun dia tak tau.... Cuma.. harapan saya... agar... Saya akan dapat ketenangan... kekuatan.... keyakinan untuk teruskan langkah saya hingga ke hari2 yang seterusnya sebelum berakhirnya hidup saya.... Seperti yang dikehendakinya.... Moga saya diberikan kekuatan itu....

No comments: