“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Tuesday 4 January 2011

Andainya ITU MILIK Saya... Saya TERIMA!!!

@ Bilik Kak Dilla... Menempek dan menumpang bergambar... Using my E72 henpon....
.
Agak menarik tajuk entry di atas.... Hari ni... Lunch time... saya bertemu dengan seseorang yang ingin membantu saya... Mungkin itu adalah rezeki saya... Walaupun.. ianya belum bermula lagi... Tak pasti bila nak mula... Cuma saya tau dalam masa terdekat ni lah... Tapi saya tetap mengharapkan agar apa yang dibincangkan tadi adalah benar.. dan benar2 terjadi.... InsyaALLAH....
.
Sebelum ni... Saya memang membuat keje2 part time... After habis study saya... Itupun sekadar mengambil upah membuat esemen yang masters dan degree student... Upahnya tak lah mendatangkan satu jumlah yang banyak.. Tapi hakikatnya... Tetap membantu saya... Seratus.. Dua ratus.. Tiga ratus... :P.. Alhamdulillah... Cuma, hakikatnya saya lebih selesa membuat esemen di dalam BAHASA INGGERIS berbanding MELAYU... Mungkin jugak lebih banyak didedahkan dengan penggunaan BAHASA INGGERIS sebab sepanjang degree dan masters... semuanya menggunakan bahasa INTERNATIONAL tersebut... Dan saya rasa... Sape2 yang belajar dan menggunakan BAHASA INGGERIS... Akan lebih mudah menggunakan bahasa tersebut sebab senang dapat sourcesnya kan berbanding bahasa ibunda kita.. Ngeeee....
.
Dan... sejak tadi kuar berbincang mengenai tugas baru saya itu... Saya didatangi oleh seorang lagi hamba ALLAH ni... Bila berdiri di depan saya.. Hah... Saya kenal dia... Alamak kawan pengarah saya... Yang pernah saya jumpe ketika mengacarakan majlis rasmi di tempat keje saya... Hehehe... Dan saya tak ingat namanya... Cuma dia tau saya sebab selalu menjadi emcee untuk majlis2 rasmi anjuran atau gabungan bersama tempat keje saya dan lain2 yang join... :P... Terasa macam kantoi... sebab... dalam masa yang sama... mencari keje luar yang bagi saya.. untuk menampung belanja harian saya....
.
Untuk ini... saya ditawarkan jawatan yang sebenarnya tiada nama... Membantu menguruskan syarikat persendirian... Dan filing mungkin.... Dan jadual tugasan saya adalah di luar waktu pejabat dan alhamdulillah.. tidak mengganggu keje2 seharian saya... sebagai seorang kakitangan kerajaan... InsyaALLAH...
.
Soal gaji... Rasanya... Dengan jumlah yang ditawarkan... Ianya banyak membantu... Harap2 saya lebih kuat untuk memantapkan sumber kewangan saya... Di samping menimba ilmu sebanyak mungkin dalam bidang baru dan mungkin agak lain dari sebelum ni.... :) ....
.
Walaupun macam tu... Saya tak pernah terlintas.. Untuk melakukan banyak keje dalam satu masa... Di samping... keje tetap di jabatan kerajaan... Buat esemen malam2... Buat keje part time lagi... Dan sebenarnya... Terasa kesian sangat untuk diri sendiri... Yang mungkin inilah ditakdirkan untuk saya.... Dan... Saya terima.... Saya juga telah redha.... Banyak yang perlu saya settlekan.... Dan saya akan settlekan... Sapa lagi akan kesiankan kita kalau tidak diri sendiri... Just imagine... Di luar waktu pejabat... orang lain dapat bersantai bersama family.. dan saya pulak terpaksa bersengkang mata untuk lakukan keje2 di luar bidang dan kemahiran saya.. Alahai.. Sungguh terharu... tapi kan saya cakap... Saya memang kena KUAT... Dan KUAT untuk segalanya... Untuk semuanya... Amin... :))

No comments: