“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 30 January 2011

My Little SUNDAY..

Sebenarnya.... Hati saya hanya tinggal separuh... dan esok lusa mungkin akan hilang suku lagi... dan seterusnya... suku lagi... Sehinggalah saya tak mempunyai apa2... Maknanya hati saya akan menjadi kosong kan??? Tapi... Saya tak mahu hati saya rapuh.. Sekalipun ianya sedang berlaku... Malah hakikatnya... Saya seorang manusia yang kuat... Saya yakin... Saya adalah seorang manusia yang kuat.... Dan adakalanya lebih kuat dari orang2 di sekeliling saya...
.
Membicarakan soal kekuatan ni... Kalau saya tak kuat... Pasti saya tak leh lagi berdiri sehingga hari ni... Walaupun kaki kadang2 gelong... Skru tercabut sana sini... Tapi kalau pasang elok2 balik... letak skru balik.. Kunci kuat2... atau terus guna paku.. Ianya akan kuatkan walaupun tak pasti bertahan lama mana... Tak gitu???
.
Teringat dulu... Saya kagum dengan kawan2 saya... Yang saiz badannya lebih kecik jika dibandingkan dengan saya... Kerja di KOLUMPO... Drive balik pi mai pi mai KL-AS-KL... Sorang2... Amat kagum kan?? Untuk orang kampung seperti saya... Perempuan lak tu... Yang dibesarkan di UTARA ni... Mestilah kagum dari jauh... Tapi.. sebenarnya... Jika diselidik.. Itu adalah tuntutan hidup.. Bila kita kena hadapi... Dan tiada sesiapa untuk membantu kita... Kita akan terpaksa hadapinya jugak sekalipun payah... Jadi.... Sekalipun.. saya dipandang tak mempunyai sesiapa untuk menemani saya... Tapi... jika difikir dari sudut positifnya.. Sememangnya saya amat beruntung... Sebab... Diberikan peluang untuk berfikir... dan melakukan sendiri tanpa bantuan orang lain... Hebat kan saya??.... Dan teringat masa 1st semester... Time final exam masa study masters dulu... Saya habis exam kol 6... 630pm... saya kuar dari UiTM Puncak Perdana, Shah Alam... Drive sensorang... Sampai di Tapah.. Isi minyak... Drive non-stop sampai ke tol Gurun... Stop untuk pi toilet ja... Tak sampai 10 minit.. Dan drive balik ke AS dan sampai tepat 1045pm... Sekalipun... Time tu... Saya terlalu mengantuk... Mana letih lagi dengan baru lepas menjawab soalan peksa... Dan tido yang memang kurang cukup... Bila difikirkan lagi... Tidakkah saya dianggap paling beruntung jika diberi peluang untuk melakukan hal2 seumpama ini.. Mungkin... Ini adalah kebiasaan bagi orang lain... Tapi... Saya kadang2 mengagumi diri saya... Jika nak dibandingkan dengan rakan2 terdekat saya.. Keberanian saya adakalanya melebihi mereka... Alhamdulillah......
.
Sekarang.... Saya melakukan banyak keje dalam 1 hari... Adakalanya... Saya terfikir semula... Tak pernah saya rasa saya akan melakukan sedemikian... Ape2 pun... Saya tau... Pasti yang menanti di hadapan saya... Akan membuatkan saya akan lebih tersenyum dalam kepuasan... Walaupun... masanya saya tidak pasti bila akan bertamu dalam hidup saya....
.
Lately ni... Saya merasakan... Berdiam adalah lebih baik dari berbicara... Membuat tugasan saya dengan seadanya.... Adalah satu jalan yang terbaik untuk memulakan langkah saya.... Hidup ni... kalau ketawa lebih pun... Kadang2 melalaikan... right??? Mungkin lepas saya terhantuk baru2 ni.. Baru saya tersedar... Betapa saya dalam kerugian sejak kebelakangan ni... Membina dunia sendiri adalah lebih baik daripada hidup bermuka2... Dan sekalipun tidak ketara... Saya sudah mampu tersenyum... dan terus tersenyum..... Biar apa pun orang cakap... janji saya selesa dengan hidup saya.... InsyaALLAH... Amin............... Paling penting... Walaupun tidak sekuat orang lain... Saya masih lagi mempunyai insan yang menyayangi seadanya saya....
.
Hakikatnya...... Saya ingin menempa nama dalam dunia yang saya kejar... Kalau saya tak berusaha sekarang... Mana mungkin saya akan memiliki hasilnya... Semuanya perlu bermula dari sekarang kan????
.
Andai telah ditakdirkan-NYA saya tak sihat... Tapi.. Ada orang yang sihat pun mati dulu kan?? Jadi... kenapa nak ditangisi ketentuan itu??? Tak larat tido dan berehat... Kalau larat... berjalanlah... dan cuba berlari dan terus lari... Kalau jatuh?? Kalau jatuh bangunlah.. Kalau luka.. Boh ubat.... Ngeeeeeeeeee........... Lawak senyum kambing.... :P Kalau jatuh pengsan tengah jalan... AMBULANs kan ada... Ninoninoninoninonino.... :-) .... Kita tinggal di Malaysia kan?? pasti ada yang menghulurkan bantuan....
.
P/S : Semuanya kita yang cipta sendiri dan semua tu datang dari kehendak kita... Dan bukanlah payah untuk mengukir senyuman dan membahagiakan diri sendiri..... Syabas DEAR!!!! (for myself)....

No comments: