“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Tuesday 25 January 2011

CHIT CHAT Murni...

Sebetulnya.... Gambar di atas tiada kena mengena dengan entry ni.. Sekadar hiasan jer... Sebab tak de gambar nak letak... Tapi tak cantik kalau umah kosong dan tak de hiasan apa2... Pompuan tetap pompuan kan??? Ngeeee...
.
Tangan aku... Masih sakit... Dok ingat2 balik... Sama ada salah tido ke... atau terhimpit dengan badan aku yang berat ni ke... Tapi.. fikir2 lagi... Maybe jugak sebab kesan ANTIBIOTIK yang aku ambik 2-3 hari ni... Mustahil kan?? Mana kengkawan aku yang bergelar doktot?? Kalau terbaca entry ni... Habaq mai sat... Betoi ka??? Ngeh3x...
.
JUMAAT dan SABTU baru2 ni... memang cuti.... Tapi... Masa sabtu tu dah mula rasa badan sakit2.... Paginya... Gigi berdarah.... Tengah harinya.... Hidung lak berdarah... Dah lama tak rasa macam tu... Dulu masa muda belia adalah... Panas kot.... Dan malam tu... tekak dah mula sakit2... Aku kan tak de tonsil... Sekali sakit... suluh dengan lampu henpon E72 aku yang terang benderang kat kerongkong depan cermin tu... Tengok2 todiaaaa.... Ulser mengelilingi tekak.. Mak aaaaiii... Sakit weh... Mulalah air mata turun... Aku kan kadang2 kememeh... Manja sangat lah konon....
.
Ahad tu.. semangatlah bangun awai2 pagi... Bukan apa... pasai... Baju KOPORAT aku tak iron lagi.. Aku kan bab2 iron ni sangat teliti... Menyampah gak kadang2 ada perangai macam ni... Pasai lembab... Kalau tak ada line tajam tepi baju tu... Aku dok iron dan percik air situlah... Hahaha.... But lembab aku ni.. Orang leh iron 5 minit.. Aku kadang2 kat 1/2 jam.... Dan... pegang baju nak iron ja... Badan mulalah rasa seram sejuk.. Tekak pula... nak telan air liur pun.. MasyaALLAH sakit gila... Magiknya... tak batuk.... kekekek.... Bagus2....
.
At last... fikir punya fikir... Aku mengambil keputusan nak cuti or mc ja... kalau tak teruk sangat ambik cuti rehat ja... Then sambung ZZZzzzzzzZZzzzz balik lahhhh.... Kol 9 pagi... bangun... mandi... siap2 tanpa cakap banyak terus pi klinik... Tau dak pasepa?? Pasai aku tak tahan sangat lah... Kepala mula pusing2... Badan mula sakit2... Demam apa macam ni.... Badan tak panas pun kalau pegang dari luar... Then... lepas register semua bagai... ambik nomot.. tunggu turn... ramailah pulak.. Semua orang mai berteman.. Aku as usual lah... Sorang2 jerlah.. Selagi leh drive kan?? Masa jumpe doc.. Doc tanya... Murni demam ka?? Dia bukan kenai aku pun... Tengok dari nama kat kad tu ja.. Aku cepat2 jawab dengan suara yang payah... Pasai sakit tekak kan.. Aku jawablah... Dak... Saya sakit tekak jer... Then doc tu pun checklah... Hmmm... Panas ni... Suhu pun dah 38'C... heme.... Pastu check tekak... Ohhh teruk ni... Aku pun diam ja la... Tak larat nak cakap dah... Lepas check dan sembang sikit2.. dia bagi aku MC 2 hari... So... sambung cutilah.... Lepas ambik ubat semua... Balik... Rehat2... Pekena ubat mana patut.. Dan bermulalah episod tido seharian sampai tak ingat dunia.... Bangun pun hari dah beransur malam.... Sungguh nyenyak... Walaupun berkali-kali bangun ke toilet... Bangun.. tido... Bangun... tido....
.
Dan.. Hari ni... Aku dah mula keja.... Suasana keje... As usual.... Macam biasalah... Paling penting.. ikan2 guppy aku selamat lagi walaupun berpuasa selama 4 hari... Hehehehe... Ntah... Hari ni... macam slow ja... Harap2 cepatlah aku mulakan tugas baru aku ni... Walaupun aku tau penat... Tapi... Demi masa depan... Aku akan terus melangkah jugak....... Cewah ayat....
.
K lah... Tak larat menaip dan mematuk2 keyboard lappy aku dah.... Ngantukssssssss... Nite.... Daaaaa... :)

No comments: