“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Wednesday 5 January 2011

Tak pe... Saya TAK KAN MARAH... :)


After balik dari ofis... Terus gegas ke hospital.... Dan saya tak sangka... Untuk ke sekian kalinya saya bertemu lagi.... Walaupun di wad yang berlainan... Tetapi dengan manusia yang sama... Insan yang sama yang saya pernah lihat pada tempoh sebulan yang lalu... Pada tarikh juga sama.. 5hb... Saya terasa ingin melawat... Tetapi macam tidak mampu.... Sebab siapa saya untuk diperkenalkan... Datang tidak diundang....
.
Untuk masuk ke situ... Hanya 2 orang pada satu masa dibenarkan... Itupun perlu mendapatkan kad terlebih dahulu untuk masuk... Guard yang peramah tu... Dua tiga kali mengarahkan saya untuk masuk melawat... Tapi saya cuma menjawab... Kak... Dia tak kenal saya pun... Nanti kalau dia tanya saya... Saya nak cakap apa??? Then guard tu sempat berseloroh.... Jawablah... Anak jiran lama ka.. Anak cik bedah ka... Heheh... Lucu seketika rasanya....
.
***
Saya mencari2 bilik yang dimaksudkan... Rasa macam sesat pulak.... Dan bila berjumpa... Bersalaman.... Saya cuba menahan sebak.... Bila tengok ada wayar pada badannya.. Hidungnya... Tapi tidaklah sebanyak yang dipasang pada badan arwah ayah dulu... Dan tak de pulak mesin2 yang bising tak henti2 berbunyi macam arwah ayah time kat CCU dulu... Tangannya saya genggam erat... Bersalaman... Dan mencium tangannya... Ya... Saya terus teringatkan arwah ayah... Berkali2 kuar perkataan dari mulutnya... Terima kasih sebab melawat pakcik.. Terima kasih sebab ingatkan pakcik... Melihat kesakitannya... Yang mana bersungguh2 menjelaskan pada saya... Sambil sedang menghabiskan makanannya... Dan... sesekali batuk2... Hati rasa sungguh sayu... Teramat sayu... Dalam masa yang sama... Cuba untuk bercerita.. tentang semua perkara... Paling tak berubah... Seperti setiap kali berjumpa dengan saya... Bertanya tentang kerjaya saya.. Study saya... Macam arwah ayah.. Ya... memang macam ayah... Dan.. dia seolah2 memahami saya... Murni.. try minta jadi pensyarah... Tak pun.. sambung PHD... Sekarang kebanyakan orang dah ada masters.. So.. kalau ada PHD.. boleh naikkan nilai diri... Sejuk saja satu persatu yang saya dengar masuk terus ke pendengaran saya.... Dan jawapan saya... Pakcik... Murni memang ada keinginan nak sambung... Tapi kalau dapat masuk keje mana2 U, boleh mintak tajaan... Nak pakai duit sendiri... Tak mampu rasanya... Dan sekali lagi... dia mencelah... Tak perlu tunggu tajaan.. Guna duit sendiri pun takpa... Leh minta potongan EPF... Saya cuma tersenyum.. sekadar membenarkan kata2nya...
.
Dari kejauhan... Guard yang memang ramah bertanya itu ini tadi... Memanggil dan melambai2 saya dari jauh... Katanya... Ada orang lain lak nak melawat.. Dan saya terpaksa berundur dulu... Saya bangun.. bersalaman... Sambil mencium tangannya.. Sekali lagi di mulutnya tidak putus2 mengucapkan terima kasih.... Hati saya sekali lagi terusik... Teringatkan arwah ayah... Pakcik... Nanti insyaallah Murni mai lagi... Kirim salam kat makcik... Dan aku berundur diri...
***
.
Sekali lagi semasa hantar kad orange tu kembali... Kak Guard tu tanya sekali lagi... Tak nak pi tengok ka pakcik tu... Pi lah tengok.. Bukan ada sapa pun... Lalu aku tersenyum.. Dan terus menjawab... Tak pelah kak... Depa bukan kenai saya pun... Nanti pelik pulak... Lalu kami bersalaman... dan memberi salam... Seterusnya keluar dari wad tu....
.
Ngeee... macam cerita ringkas pulak.... Kena ke ngan tajuk?? Tak kena kan?? Tapi... Yalah.. Saya tak kan marah... Sebab... Saya memang dah tak boleh nak cakap apa2 lagi.. Sebaliknya REDHA saja....

No comments: