“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Tuesday 4 January 2011

Rasa Sangat SUNYI!!!

Ntah kenapa... Bila balik ke umah... Sudah tak minat lagi untuk menonton rancangan kegemaran di TV3 seperti yang saya lakukannya pada setiap petang... Saya banyak menghabiskan masa mengelamun... memamaikan diri atas katil.. dan adakalanya.. tido... walaupun tak leh lena... anggap ja baring2... :)... Memanglah.. tahun ni... Tahun yang saya tak tau nak buat apa... 4 hari di tahun baru ni.. Maka 4 harilah saya bergelar "SINGLE"... Dan bukan IN A RELATIONSHIP lagi.... :)....
.
Saya mula teringatkan zaman dolu2... sewaktu di tahun 2010... (Cewah... ayat macam lama tinggai tahun ni)..... Ahaaa... Datang dan balik keje... Saya ditemani... So, nak bukak radio pun payah dan jarang2 sekali... Saya lebih selesa dengan cara macam tu... Bukan setahun macam tu... Malah bertahun2... Hidup saya memang macam tu... Jadi untuk tinggalkan macam ni... Rasanya bukan satu perkara yang mudah untuk dibuang.. kan?? Dan apatah lagi bila terjadi ke atas diri saya... Sungguh sakit untuk ditelan... Kalau sekarang ni... Dalam mulut saya ada ULSER... Rasanya kesakitan ulser tu tak lah sakit seperti yang saya alami sekarang ni.. :)... Apa2 pun... saya mesti melaluinya seperti biasa dan.. pendek kata.. seperti tiada apa2... :P
.
Tapi... bukan jalan ini yang saya pilih untuk mengakhirinya seperti ni apatah lagi bila dah biasa dengan keadaan 'berteman'... Di kala saya perlu teman untuk berbicara.. Dia ada... Di kala saya perlukan teman untuk meluahkan kegembiraan... kesedihan... Dia ada.. Walaupun adakalanya TANGISAN saya itu berpunca dan asal-usul darinya jugak... Tapi saya selesa.. Sangat selesa... Sebab gaduh kami tak lama... Rajuk saya pula tak panjang.... Saya yakin dia sayangkan saya.... Saya terlalu yakin....
.
Nak cakap di sini yang saya sudah tiada lagi rasa SAYANG pada dirinya... Amatlah menipu diri sendiri rasanya... Semua orang tahu... Saya tahu... Famly saya pun tahu... Kawan2 juga... Malah dirinya pun tahu bagaimana tinggi dan mulianya kasih sayang saya padanya... Tapi... Saya tau... Saya juga seperti dirinya... Kuat melalui hari2 seperti ni tanpa kehidupan2 yang lalu... Saya dah janji kan akan matang... Jadi saya pun tahu dan sedar.. Yang dia sudah melepaskan saya pergi bila meluahkan rasa hatinya melalui sms tempoh hari.. Sekarang kan semuanya guna sms... Bukan untuk bercakap... Bukan untuk berdepan... Ya... Zaman IT katakan... Semuanya hanya di ujung jari jer... :) Malangnya untuk saya... Saya tak sangka... Tahun ini adalah tahun yang betul2 memeranjatkan saya... Kalau pada malam menyambut TAHUN BARU saya begitu ceria dengan kejutannya... dan tiba2... ada lagi kejutan yang paling besar buat saya... Ya... Untuk pengetahuannya... Saya dah boleh terima... ACCEPTED!!!... So, apa terjadi pada saya.. ke mana saya pergi.. dengan sapa... apa aktiviti saya... semuanya boleh dipantau melalui coretan2 saya di sini yang mana saya YAKIN sangat... Dia akan membacanya sekalipun MEMBENCI saya....
.
Malam terakhir saya jumpe dengannya... Dia cakap pada saya... Saya tak perlu gaduh2 lagi.. Sebab kalau gaduh pun... Kami tetap berbaik semula... Dan saya jugak bagitau dia... lately ni.. saya banyak mengalah... Terlalu banyak mengalah... Saya cari dia.. saya call dia.. saya mohon maaf padanya... Andaikata terjadi sekali lagi... Giliran dia pula untuk mencari saya.. :) Malangnya... Tak sampai 24 jan kenyataan saya itu.... hal ini terjadi lagi... Tanpa sebarang MAAF dari dia.... Dia tinggalkan saya dengan sms yang tidak pernah saya lupakan itu... Malah menjadi teman tidur saya setiap malam... Kalaulah pada dirinya terasa KESAKITAN yang amat... Apatah lagi saya yang menjadi insan untuk menerima semua ketentuan ini..... Saya tak faham apa kesalahan saya... Apa sikap buruk saya padanya.. Apa yang dikatakannya yang saya mengecewakannya... Saya rasa... Kesimpulan yang saya buat... Kalau dalam sesuatu perhubungan... Kurang KOMUNIKASI... Masing2 dengan sikap ingin memendam perasaan.. Maka inilah jawapan yang terpaksa kedua2 belah pihak terima... BERPISAH!! Dan membawa haluan masing2....
.
Ya... Demi ALLAH... Sebagai manusia... Tak terlepas dari melakukan kesilapan... Begitu juga dengan dia... dan juga saya sendiri... Dan saya mengaku... Dia tetap di hati saya... Dan selama ni pun... Tiada insan yang lebih baik dari dia membantu saya di masa susah... Saya study MASTER... Dari mula hingga akhir... Dia membantu saya... Walaupun bukan membayar yuran pengajian saya.. Tapi... dari segi penghantaran... pergi balik... dari epot ke umah tamu... belanja makan saya... Dan Kak Dilla kadang2... Bawak ke mana2 yang saya nak pergi.. Belikan saya macam2 yang saya suka... Dan pernah jugak membantu dari soal kewangan dan duit poket saya... Semuanya saya tak lupa... Pendek kata... di hati saya... tiada kekurangan pada dirinya di mata saya.... Mungkin jugak... Dia tak pernah dengar semua ni dari mulut saya... Atau saya dah bagitau tapi saya lupa.... Hakikatnya... Memang sikit pun saya tak pernah lupa... Dan paling penting... Saya tak pernah membelakanginya..... Saya terlalu telus memberitahu semua aktiviti saya walaupun kadangkala disalahtafsirkan....
.
Saya tak tau nak cerita betapa tinggi budi yang ditabur olehnya dalam diri saya... Saya memang termakan BUDI... Saya akan balas... Walaupun mungkin tidak mampu membalas kesemuanya... Izinkan saya membalas kembali apa2 yang telah menjadi hutang saya padanya.. Supaya suatu hari nanti... Saya tak kan terasa lagi serba salah untuk meneruskan hidup saya.... Cuma... ketika ini... Tolong berikan saya sedikit masa untuk menyempurnakannya....
.
Ntah... Saya tak tau lagi nak berbicara apa2... Yang paling saya harapkan... Hatinya terus kuat untuk melalui hari2 seterusnya.... Dan cuba padamkan saya perlahan2 seperti mana yang dia lakukan sekarang ni....
.
Saya pasti akan rindukan saat2:
  • Jalan2 dengannya mengelilingi tempat2 yang biasa saya lewati... Terutamanya CAMERON HIGHLANDS.... Tempat yang kami sentiasa lawati setiap tahun.. Sebab tempat dan destinasi pertama kami sama2 suka...
  • Makan ketam... Yang sememangnya saya selalu menjadi pemakan saja.. Sebab tak pandai kupas ketam... Hehehe...
  • Gelak tawanya... Yang mana... Dia lah yang berjaya membuat saya gelak selepas pemergian arwah AYAH.. (maaf... air mata saya jatuh di sini).....
  • Saya pasti akan rindukan... Suaranya... MMS dari dia... Yang memaparkan macam2 memek muka sebagai penyeri saya setiap hari...
  • Dan... mungkin tiada siapa lagi tempat untuk saya berkongsi kesedihan saya....
  • Hemehemeheme.... (tak kan ada orang yang gelak macam ni kan?? Kecuali saya yang mempopularkan perkataan ni kepada kawan2 saya)...
Ya ALLAH... Saya tak mahu hati saya serapuh ni... Terlalu banyak kenangan kami... Yang mungkin saya tak kan lupakan sampai bila2.... Terpaksa stop di sini... Sebab... Saya tak mampu lagi menahan sebak saya... Sekalipun saya tahu... Saya memang dilahirkan KUAT.... Itu je yang saya mampu katakan... Dan jangan lupa... Salin baju setiap hari untuk ke pejabat... Mandi banyak2... Keje rajin2... Makan ubat.... Jaga diri... Walaupun bukan untuk saya..... Dan bila dah mula outstation nanti... Bangun dan kunci jam sendiri.... Dan nanti kalau diberi peluang untuk menjadi emcee lagi dalam mana2 majlis... jangan lupa refer semua teks ucapan yang saya dah masukkan dalam simpanannya... Belajar buat pantun sendiri.. Sebab... Saya SUDAH TIADA LAGI...... :'( .....

No comments: