“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Wednesday 22 December 2010

Saya Tahu... Saya TAK PUNYA Sesiapa Pun!!!

Bukan terasa letih badan ni berulang-alik 2-3 hari ni... Tetapi sebenarnya minda saya terlalu letih... Dua hari lepas... Tak dapat buat apa2 kerja pun... Tapi hari ini... Semuanya semakin baik tetapi malangnya tidak lama... Hanya sekejap saja.. Sekejap tu bermakna... Saya bekerja dengan agak baik dari jam 8 pagi hingga ke 430 ptg mungkin... Dan selebihnya masa terluang itu... Saya rehatkan minda... Melihat dan meneliti ruangan kerja saya... Memikirkan apa yang patut dibuat sejurus selesai kerja saya untuk hari ini.... Ya... Saya perlu segera ke tempat itu... Untuk tugas dan tanggungjawab saya yang seterusnya!!!
.
Waktu ini... Sambil meneliti keadaan sekeliling yang agak sunyi... Saya mula mengeluarkan teman peribadi saya ini... Sambil tersenyum dan terlintas di minda saya.. Mujurlah ada dia... Dia yang saya cuba dapatkan dengan titik peluh saya sendiri... Dan pada ketika ini... Hati tertangkap sebak... Sambil mata mengerling sekali sekala ke katil besi yang berada di hadapan saya... Ya Allah... Janganlah terjadi apa2 ketika saya tidak boleh menghadapinya untuk saat ini... Saya tau saya perlu kuat... Sebab andai saya tak kuat... Bagaimana saya perlu meyakinkan orang lain yang saya sebenarnya seperti yang tergambar dalam setiap dan kebanyakan wajah2 yang saya lakarkan di sini... Harap2nya macam tu lah!!! Ya... Butir-butir itu berderai lagi...
.
Saya memang tau... Saya TAK PUNYA sesiapa... Hidup saya... Hanya tujuan asalnya nak cuba menjadi ketua keluarga... Jaga mak... Dan bantu mak besarkan adik2... Itu janji saya hampir 5 tahun yang lalu... Dan kini... Beban makin berkurangan... Adik2 dah besar... Mak pun dah cukup kuat untuk hidup sendiri andaikata saya tiada nanti... Terfikir jugak... Mungkinlah... Saya ditakdirkan belum bertemu JODOH untuk disebabkan perkara2 sedemikian.. Kalau saya sudah berumah tangga seperti insan yang lain... Mungkin masa saya hanya akan lebih tertumpu untuk keluarga sendiri... Dan bukan 100% pada keluarga yang saya ada sekarang ini...
.
Saya juga tau... Saya memang TAK PUNYA sesiapa.... Saya hanya cuba bangunkan dan bangkitkan kekuatan untuk membina tapak saya sendiri... Mungkin tak siapa yang tau... Ada insan yang ALLAH telah pinjamkan untuk saya beberapa bulan lepas pemergian AYAH... Malangnya... Di akhirnya pula saya telah dipersoalkan dengan soalan ini... Soalan yang benar2 membuat saya terlalu sedih... Ya... Saya ADA SIAPA?? Saya tau... Saya memang TAK PUNYA SESIAPA pun.... Tak perlu menyoalkan pertanyaan itu seandainya jawapannya telah ada... Juga telah diketahuinya.....
.
Berhenti sekejap... Memandang sekeliling lagi... Kedua2 belah tangan saya menyapu pipi yang tetiba saja rasakan terlalu sesak... Ya ALLAH... Saya sebenarnya diuji lagi... Saya nak bangkit dari semua ni.. Membiarkan kekalutan fikiran saya terus2an hilang... Terus-terusan lenyap dari dunia sepi saya ini.... Tapi apakan daya... Semakin cuba meniupkan nafas kekuatan... Semakin lemah keadaan saya....
.
Sekali lagi saya ingin memberitahu... Saya memang TAK PUNYA sesiapa... Dan saya harap... soalan itu tak kan datang lagi kepada saya... Dan paling penting SUARA itu tak muncul2 lagi dengan sombong dan egonya.... Supaya sama2 boleh membawa haluan sendiri... Mencipta dunia sendiri... Dan berlabuh pada bumi sendiri... Saya tau... Saya memang TAK PUNYA SESIAPA... Tidak seperti dirinya... Yang GAGAH berdiri... Tegap dan melangkah berani... Serta dihormati oleh orang2 di sekeliling dunianya... Tapi itu adalah dunianya... Dan apalah saya jika nak dibandingkan dengan dirinya??... Saya hidup di alam yang biasa2 dan saya... TAK PUNYA SESIAPA kecuali keluarga dan kawan2 yang masih sudi mendampingi saya... Ya... sekali lagi saya ingin memberitahu... Saya TAK PUNYA SESIAPA.... :-) Moga terjawab hendaknya.... Alhamdulillah......

No comments: