“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 19 December 2010

Kenapa SAYA Begini???...

Boleh tak saya membahasakan diri "SAYA" untuk entry ini?? Ntah kenapa tetiba rasa ingin jadi baik dan membahasakan diri macam tu... Entri ni... Mungkin akan menjadi salah satu luahan hati saya.... Tapi tak tau sepanjang mana saya mampu mengarang... Dan sebelum tu... Gambar2 di bawah ni adalah entry saya makan2 ngan family malam ni... Terasa teringin nak makan CHICKEN CHOP... Amat2 teringin... Dan mengajak mereka ke sini... Tempat lama yang saya sudah tinggalkan.... :))
.
Sejak kebelakangan ni... Saya menjadi seorang yang amat terasa... Tapi dalam masa yang sama... Hati saya amat kuat... Saya cuma terasa dengan insan2 yang rapat dengan saya... Terutamanya yang ada hubungan dengan saya... Kenapa ya??? Dan paling pelik... Saya mulai membenci sorang hamba ALLAH ni... Sedangkan dia mungkin tidak mengenali saya... Mungkin pernah memandang sesama sendiri... Tapi dia mungkin tak mengenali saya... Setiap hari saya pasti melihat gambarnya... Berubah2 setiap hari... Ntah kenapa jejari ni amat ligat mencari dia... Hahaha... Memang!! Saya amat pelik!!!... Terlalu pelik!!!... Tapi... saya mula jadi amat meluat bila orang memperkatakan dirinya... Dan membanding2kan dengan saya... Errkkk... Kenapa perlu saya???
.
Tak baik kan saya?? Mempunyai perasaan sedemikian... Tapi apakan daya... Saya dah cuba buang semua ni... Tak boleh.... Moga ALLAH menggolongkan saya di kalangan orang2 yang KUAT dan CEKAL hatinya... InsyaALLAH... AMIN....
.
Lately ni jugak... Banyak perkara yang saya fikirkan.... Banyak kali air mata ini mengalir perlahan2... Kadang2 saya rasa.. Diri saya sedang diuji oleh-NYA... Kadang2 jugak saya rasa.. orang2 atau insan2 disekeliling saya sudah jauh meninggalkan saya di saat saya tiada apa2 untuk dibanggakan lagi... Ya... Saya menangis di saat menaip bait2 ayat ini... Hati saya rasanya terlalu NIPIS.... Senipis KULIT BAWANG mungkin....
.
Untuk saat2 getir yang saya lalui ketika ini... Saya rasakan... Lebih baik HIDUP SENDIRI... Andainya itu lebih memberi ketenangan buat diri saya.... Andai ini jugalah yang ALLAH takdirkan untuk saya.... Maafkan saya... Saya seboleh2nya tak ingin memberi ruang untuk air mata saya jatuh ke pipi... Tetapi... ALLAH jugak tau yang di saat ini... Saya terlalu lemah dan tiada kekuatan..... :'(
.






No comments: