“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Friday 31 December 2010

2010 ~ Goodbye...................


Alhamdulillah.... Pemergian 2010 hanya tinggal beberapa jam lagi untuk melabuhkan tirainya... Dan pastinya.... Sebenarnya... tak pasti apa yang nak dicoretkan dalam entry ni.... Untuk bercerita berkaitan AZAM baru.. Rasanya masih lagi dalam perangkaan dan sedang mencongak2..... Yang entah bila akan siap... Ape2 pun... pastinya semua akan mengharapkan yang terbaik dalam hidup berbanding dengan tahun2 yang sebelumnya... Hehehe... Kan?? Kan??....
.
Mungkin untuk entry ni... Ingin sangat bercerita mengenai hal2 yang terjadi sepanjang 2010.... Mungkin.... Seawalnya tirai 2010 menjelma dulu pun... Aku tetap mengharapkan agar tahun ni adalah lebih baik dari sebelum2nya... Itu sudah semestinya lah kan?? Tapi yang nyatanya... 2009 lebih memberi banyak kegembiraan berbanding 2010... Adakah itu dikira kau telah GAGAL?? Bukan GAGAL... Tapi tidak segembira 2009.....
.
Sepanjang 2010... Masih lagi bergelar STUDENT untuk course MASTERs of INFO. MGMT @ UiTM Kampus Puncak Perdana Shah Alam... Dan alhamdulillah... Aku dapat menamatkan untuk tahun ni setelah dapat result yang agak cemerlang... (Bukan perasan... Tapi nak dibandingkan dengan dulu2... agak teratur cara study aku)... Sekalipun... Ya ALLAH... Tuhan ja yang tau penangan kena stress di samping keje dan study... dan ditambah lak dengan menanggung perbelanjaan sendiri... Pergi dan balik dari Alor Setar ke Shah Alam.... Drive... Naik kapai terbang... Yang aku rasa bukan satu jumlah yang sikit kan??? Bukankah semua perlu menggunakan angka RM?? Banyak berhabis sebenarnya... Kos pengajian saja RM8k... Duit sendiri tau.... Tak termasuk duit makan... Duit umah tamu... Duit shopping kadang2... Hehehe... Walaupun adakalanya CH yang bayar untuk keperluan makan dan bershopping!!.. Huhuhu..... Dan syukur sangat2... Dalam tempoh 2 tahun.... Aku telah dapat menyempurnakan dengan baik.... Alhamdulillah..... Bukan untuk menunjuk2... Tetapi ini adalah satu kepuasan... Untuk menjana minda sendiri... Supaya orang lain akan sedar... Sorang anak yang dilahirkan bukan dari kategori orang berada juga mampu mengubah corak hidup berkat sedikit kekuatan... Hah?? KUATkah aku???.... Tak jugak!!!...
.
April lalu.... Berkaitan dengan kerjaya... Allah telah memakbulkan doa aku... Sekalipun habuannya tidak lah terlalu baik.. Tapi amat selamat!!!... Walaupun kadangkala macam tak seronok... Gaji menurun menjunam... Tapi aku kena redha... Sebab ini adalah dugaan buat aku... Mungkin ada hikmah di sebaliknya nanti... Amin....
.
Itu antara yang baik2... Yang tak best2... Banyak sangat terjadi sepanjang tahun ni.... So, untuk semua ni... aku leh katakan tahun ni.. tahun air mata buat aku.... Tapi antara banyak2 perkara yang tak best ni... Aku dapat rasakan... Aku bertuah sebab disayangi sangat2... Mungkin sebelum ni tak de orang yang betul2 sayangkan aku.. Tapi kehadirannya sejak kebelakangan ni aku rasakan ikhlas... Walaupun... Kadang2 ntah apa2 perkara yang timbul buatkan aku kecik hati.. terasa hati... menangis gila2.. Marah2... tak leh concentrate dengan apa yang aku buat... Tapi... Kalau tak dak dia... Sangat sunyi dunia ni aku rasa.... Dan.. terima kasih sebab menyayangi aku seadanya diri aku... Melayani karenah aku.. Dan membantu di saat2 aku terlalu memerlukan.... Cuma satu ja yang nak minta... Tolong percaya pada aku.. dan setiap yang aku lakukan tak pernah membelakanginya... InsyaALLAH...
.
2010 ~ Harapan... Yang sedih biarlah tinggalkan di sini.... Yang indah2... Nak jadikan kenangan untuk jadi lebih matang tahun depan.... Untuk azam... Biarlah diluahkan untuk entry tahun hadapan... Sebab... Nak betul2 membuat azam sekadar yang termampu untuk aku laksanakannya sepanjang aku masih lagi bernafas.... Selamat Tinggal 2010.... Selamat tinggal kekecewaan.... :)

No comments: