“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Friday 17 December 2010

Cuba MEMAJUkan DIRI...

Gambar Sekadar Hiasan ~ :-)
.
Alhamdulillah... Hati sedikit merasa tenang... Sedikit terubat... Kadang2 bila orang melihat senyuman kita... Orang sangkakan kita seorang yang happy... gila-gila... tiada masalah... tiada apa2 yang nak difikirkan... Mustahil kan?? Setenang mana riak muka kita... Gelodak di hati siapa yang tahu....
.
Aku penah patah semangat... Penah berada di satu tempat yang teratas... Dan pernah terjatuh... Jatuh.. dan terus jatuh... Kalau tidak... Tak kan ada yang mengatakan... Hidup ni ibarat roda... Adakalanya kita berada di atas... dan adakalanya kita berada di bawah... Dan adik bongsuku juga pernah cakap pada aku.. Time ni... Kaklong bukan saja berada di bawah..... Tapi roda kaklong tu jatuh dalam lopak dan lekat terus tak ubah2... Haha.. Walaupun ketika itu... Aku turut ketawa dengan kenyataan itu... Tapi... Dalam hati aku menangis sebenarnya... Aku sedih dengan kenyataan tu... Sebab di kala aku terlekat itu.... Tiada siapa2 yang menoleh dan cuba mengeluarkan roda yang terlekat itu... Sehinggakan aku terpaksa menunggu tanah basah itu kering sedikit untuk melonjakkan kembali tayar itu ke atas.... Dan cuba untuk menggerakkan roda itu seperti biasa... Mungkin juga disebabkan aku langsung tidak meminta bantuan orang lain... Sebaliknya berdiam dan hanya cuba bertindak sendiri... Mungkin jugak aku rasakan aku masih mampu selesaikan masalah itu dengan sendiri walaupun tersepit dengan keadaan itu... Dan.... Apa situasi aku ketika menaip semua ini??? Resultnya.... Sekali lagi aku belajar... Berkat dari kesabaran... Berkat dari sikap berdiam diri... Berkat dari tangisan sendiri... Akhirnya... Nampak sedikit hasil dari usahaku sekalipun hanya diri sendiri jer yang merasakannya dan bukan orang lain... Alhamdulillah... Aku tetap akan bersabar... dan paling penting... MENSYUKURI kemampuan yang ada pada aku di kala ini...
.
Sejak dapat result MASTER.. Aku kembali meyakini diriku.... Banyak perkara yang ingin aku buat bagi menjana sedikit kemahiran dan kalau boleh sedikit pendapatan di samping duit gaji yang ada.... Nak baked cake macam orang lain... Aku tak rajin... Skill memang leh belajar... But minat aku bukan ke arah itu... Hehehe... Nak ambik gambar macam orang... Shoot sana sini... Tak memiliki kelengkapan yang lengkap.. Lagipun... adakalanya.. terdapat halangan yang terpaksa aku tolak... :))... Tak pelah.... Tapi.. Aku puas hati jugak.. Sebab... Aku dapat mempelajari skill2 tu daripada kawan-kawan yang tak jemu2 mengajar... Tq to all.... Dan mungkin hanya sekadar hobby... Dan selainnya aku syok2 sendiri saja... Hahahahaha...
.
Alhamdulillah... Malam ni... Dapat duit pertama aku... Hasil dari buat esemen... Adalah 2-3 orang yang aku ambik upah siapkan esemen depa... Walaupun tak banyak... Tapi at least aku rasa.. skill dan pembelajaran aku berjaya menyakinkan diri aku sendiri untuk menyiapkan tugasan orang lain demi masa depan dia orang... Ilmu kan satu kerja yang mulia... Kalau aku cakap.. Ini semua demi persiapan sempena KONVO... Tentu orang gelakkan aku... Sebab KONVO lambat lagi kan??? Tapi... tak salah bersiap diri dari awal.... Sekurang-kurangnya bila tiba masanya nanti... aku tak kelam kabut nak cari duit kat mana2.... Kalau setakat pembiayaan aku sorang... Ok lagi... Ni untuk tambahan 4 orang lagi ahli keluargaku... Sebab aku ingin berkongsi saat2 macam ni dengan insan2 yang aku sayang... Tak salahkan??
.
Satu lagi... Aku dari mula dulu tak minat untuk meng'EXPOSE' diri aku dalam bidang pengacaraan.. Walaupun dulu aku agak juai mahai... Tapi rasanya.. ini jugak salah satu yang boleh menambah pendapatan secara halal dan tidak mengganggu siapa2... Dan sekarang... Aku sudi menerima tawaran sekiranya ada... I'll try MY BEST... InsyaALLAH... Amin.....
.
Cukuplah sekadar ini coretan HATIku.... Tolong doakan usaha aku ini berakhir dengan senyuman.... :))

No comments: