“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Thursday 26 January 2012

SABAR Itu UKIRAN JIWA......

STATUS saya pagi ni.... SABAR ITU UKIRAN JIWA.... Cuba untuk menjalani hari2 seperti biasa.... Supaya keresahan sebenarnya tak terpancar.... InsyaALLAH.... Mengawal diri yang terlalu marah atas satu perkara yang kurang profesional... Pada mulanya ingin sangat saya ARGUE... Tapi, akhirnya kesakitan itu sedikit demi sedikit hilang... Berdiam untuk memberi ketenangan dan laluan kepada orang lain untuk terus2an membanggakan diri atas tindak tanduk mereka.... Biar mereka rasa kepuasan hati di situ.... Dan saya... Biarlah menjadi seperti saya... Yang sering mempamerkan senyuman sekalipun kadang2 sangat payah.... InsyaALLAH... Sejak bertahun dulu saya mengamalkan keadaan sabar macam ni... Dan selama inilah saya cuba bertahan sekalipun kadang2 saya perlu mengeluarkan air mata tanpa di pengetahuan orang lain.... Biar orang sekeliling memandang saya kuat... Biar orang lain mengatakan mereka ingin berada di tempat saya.... Walaupun.... Pada hakikatnya bukanlah seindah yang nampak di luarannya.... MasyaALLAH...


Semalam.... Saya sangat geram dengan satu hal... Dan hari ni... Saya dikejutkan dengan sesuatu yang takut pada mulanya... Tapi at last menjadi sangat sakit hati... Kenapa perlu ada perasaan macam ni.... Tak de lagi tempat nak bercerita... Tak de lagi tempat untuk meluahkan perasaan... Dan saya rasa tentu ada yang menarik nafas lega dengan ketiadaan saya..... Tak per.... Saya memang dah bersedia... Bukan sekarang malah dari dulu lagi... Sebab saya tahu... Apa yang diluahkan tak sama dengan isi hati.... Apa yang dilakukan, atas dasar kasihan bukan tanggungjawab... Dan semalam, saya tak sempat membuat listing tentang keburukan... Yang saya nampak hanyalah kebaikan... Mungkin masa saya terlalu sempit... Banyak yang perlu diselesaikan dari masa ke masa.... Bernasib baiklah insan itu..... Insan yang sejak kebelakangan ini sangat senang untuk melepaskan tanggungjawabnya... Dan juga sangat tidak telus dalam menuturkan kata2nya... Malangnya bagi saya... Saya yang terlibat dalam lakonan itu.... Hahaha!! Sungguh nasib badan!!! Sungguh!!!!


Teringat mimpi tentang arwah ayah pada malam semalam... Teringat kejadian pagi tadi..... Ya ALLAH... Sangat banyak dugaan untuk saya.... Walaupun beribu yang datang... Tetap tak sama dengan seorang yang telah pergi.... Malangnya... insan itu tak pernah mengerti malah tenang2 dan sangat mudah membiarkan saya macam ni.... Sangat2 berTERIMA KASIH atas keperitan ini....


Moga saya akan terus tersenyum dengan keadaan ini... Moga saya terus diberikan dugaan yang sangat indah ini bagi mengimbangi sejauh mana tahap kesabaran saya..... Dan saya akan terus gagah melangkah dengan semua yang telah saya alami ini.... Terima kasih kepada insan2 yang sering menyakiti hati ini.... Mungkin sayalah manusia yang terpilih untuk menongkah semua ini..... Alhamdulillah...........


Mampukah saya memberikan kemaafan pada mereka...??? Ya... HATI saya memang tak betul2 suci untuk persoalan kemaafan itu..... Maafkan saya!!!! :'(

No comments: