“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Tuesday 10 January 2012

Kerdilkah DIRI Ini???....

Cuba untuk terus berlari, kaki seakan tersekat dan tidak ke mana-mana... Tak kan tak mampu berdiri setinggi insan yang lain sedangkan insan itu juga adalah insan yang biasa2 asal-usulnya seperti kita...??? Belajar menapak setapak demi setapak untuk mencapai destinasinya... Kurangkan bercakap... Lebihkan usaha... Ketepikan hati yang sedang sakit... Lancarkan tekad dan azam yang di mana apinya telah padam dimamah usia.... Andai kaki tidak dapat mengorak langkah... Maka tak kan ke mana2... Jika insan lain mampu bergembira atas kesusahan kita... Tidakkah diri kita tercabar???



Perlu sentiasa diingatkan.... Hanya orang2 yang ikhlas menyayangi tidak akan biarkan air mata kita mengalir... Namun, perlukah bergantung dengan insan seperti itu sedangkan kita juga mampu untuk mengemudi diri sendiri.... Sekiranya dibenci, masih ada lagi insan2 yang menyayangi... Sekiranya tidak diperlukan, masih lagi ada insan2 yang memerlukan... Ketepikan keKECILan hati... Bulatkan semangat dan azam... Berikan sedikit masa untuk berubah... Anggap dugaan itu adalah tapak untuk berjaya... Jangan putus asa.....



Selagi banyak berbicara dan bercerita... Selagi itulah menunjukkan kelemahan kita.... Lebih baik berdiam dari berbicara dan tidak diendahkan.... Terkenang kembali.... "Kalau kita ingin berjaya, kita tidak perlu menagih simpati orang... Kerana, kejayaan itu sebenarnya ada dalam genggaman, dan andainya kita menggenggamnya erat, ianya pasti tak kan terlepas...."... Untuk insan itu.... Terima Kasih atas ingatan yang melonjak kejayaan demi kejayaan dalam hidup saya.... Sekalipun ianya hanya tinggal kata2... Tapi saya masih lagi menghargainya.... Saya rindu untuk mendengar suara itu lagi... Sekalipun... 14 tahun telah berlalu dari hidup saya... Ya... Saya sangat memerlukan semangat itu di saat2 terasa diri sangat lemah.....



Kerdilkah saya??? Terpulang... Sama ada saya ingin melepaskannya atau terus2an menggenggamnya..... Ya ALLAH, bantu HATI saya untuk menjadi KERAS..... :)



10.34 am ~ Tuesday ~ Meja kerja @ PPAK.... :)

No comments: