“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Monday 23 January 2012

PART 02 ~ STUDY Mode @ Regency JERAI.....

Okeh... Kita sambung story untuk part yang seterusnya berkenaan dengan photocamp yang saya sempat attend kat Jerai Hill baru2 ni.... Dan sukacitanya saya nak mention yang gambar kat atas ni adalah hasil tembakan saya dan telah memenangi tempat ke-2 dari 3 yang terbaik sepanjang course tersebut.... Ianya dipilih setelah menjalani proses pengKRITIKan dari cikgu2 yang mengajar serta pandangan peserta... Walaupun komposisinya kurang tepat.. tapiiii.... Alhamdulillah.... Saya sebenarnya tak sangka... Sebab... Saya walaupun dah 2 tahun berjinak dengan DSLR, masih banyak lagi yang perlu saya belajar... Tapi, mungkin kali ni adalah rezeki saya.... Terima kasih kepada cikgu2 yang tak pernah lokek memberikan tunjuk ajar kepada kami2 semua......




Sebelum ni... Saya tak pernah tau yang PKNK adakan photocamp ni... Sehinggalah diinvite apabila ada yang menolak... Dan invitation ni adalah percuma... Mulanya not sure jugak sama ada nak attend atau tak... Ikutkan minat, memanglah... Tapi kena fikir hal2 sampingan jugak kan??? At last... Buat keputusan untuk attend... Setelah diizinkan....



Course ni kalau ikutkan jadual yang saya tengok adalah untuk diajar basic jer... Cikgu yang mengajarnya ialah RIZALIS yang sekarang dah jadi macam artist kat TV setelah penggambaran berkenaan dengan gambar2 MACRO mereka telah tersiar di Majalah 3 sebanyak 2 kali baru2 ni... Dan sebelum ni pun, pernah jugak saya join course macro dengan Cikgu Rizal.... Jugak buat Cikgu Utadd dari THINKPHOTO dan Cikgu Stockie yang tak silap saya adalah DUTA dari SONY... Paling penting, mereka2 dan seangkatannya tak lokek ilmu dan sedia memberi tunjuk ajar pada yang berminat.... Tapi setelah dianalisa... Majoritinya bukanlah dari kalangan yang zero tentang camera... Semuanya kebanyakannya dah berpengalaman.. Dan ada yang menjadikan fotografi ini salah satu pekerjaan utama dan rezeki mencari makan.... Ape2 pun... Saya hanyalah membuatnya sebagai hobi saja... Walaupun pernah jugak mendapat income dari sumber ni....









Ok... Antara gambar2 sepanjang course... Ada kelas dan jugak outdoor... Sangat beruntung sebab dapat mempelajari dan mendalami ilmu ini secara percuma.... Thanx kepada PKNK dan jugak kepada cikgu2 yang memberi tunjuk ajar..... Serta berkongsi kepandaian.....

No comments: