“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 15 May 2011

RAPTAI For My BIG DAY ~ CONVOCATION!!!

09 May 2011 ~ This story is mine.... Mungkin... Tak semua yang merasakan hari seumpama ini adalah penting buat saya... Saya berhempas pulas dan memerah otak yang sebenarnya bukanlah terlalu bijak.... Untuk sampai ke tahap ini.... Saya telah mengorbankan banyak masa... Mengorbankan banyak wang ringgit... Banyak mengeluarkan air mata.... Banyak menyusahkan insan2 yang saya sayangi... Dan jugak.. Banyak memberikan kekuatan selepas kejatuhan saya yang berulang2.... Dalam tempoh dua tahun ini... Telah banyak diuji dengan macam2 dugaan... Dugaan dengan karenah kerjaya saya... Pertukaran department demi department... Dan macam2 lagi yang sungguh menguji ketabahan hati saya.... Bukan saja terpaksa bersengkang mata.... Tidur berbantalkan buku2 dan nota2... Kadang2... Terpaksa berhempas pulas antara menyiapkan tugasan kerja dan esemen yang bertimpa2.... Dan selama itu jugalah... Sedikit kekuatan wujud dalam diri saya....


Kekuatan itu ialah.... Kalau dulunya... Nak drive jauh2... tak berani... Kini saya berani drive sorang2... Dari A/Star ke S/Alam... Pergi balik dan begitulah sebaliknya.... Saya mungkin tidak mampu untuk mengupah orang lain siapkan esemen saya... Sebab... Mungkin jugak saya bukan dalam kategori macam tu... Jadi... Dengan kemampuan yang ada.. Kekurangan diri yang saya ubah sedikit demi sedikit... Akhirnya menjadikan saya lebih berani.... Lebih kuat... Dibantu oleh orang2 sekeliling saya.... Terutamanya CH saya.... Saya tak kan lupa segala jasa baiknya... Pengorbanan demi pengorbanan yang tak jemu2 darinya.... Selain usaha saya, serta sokongan famly dan kawan2..... Walaupun... Suatu ketika dulu... Saya beranggapan... Belajar degree lebih banyak insan2 yang mengambik berat... Di peringkat Masters... tak de pun yang bertanya tentang kepayahan saya... Cuma... Bezanya... Di peringkat degree dulu... Dibiayai oleh JPA... Dibiayai oleh keringat arwah ayah... Dan di peringkat Masters pulak... Membiayai sendiri yuran pengajian... Dan ada jugak keje2 sampingan dibantu oleh CH saya.... Dan di saat saya rasa terlalu susah untuk teruskan semua ni... Pada dia jugak saya luahkan.... Pada dia jugak saya suarakan... Sehingga sampai ke tahap ini....


Urus sendiri... Beratur.... Ikut jer orang.... Hehehe... Lucukan... Realitinya inilah hidup... Kalau CH tak teman untuk ambik semua ni pun... Saya tetap kena uruskan sendiri.... Tak de macam orang lain...... Sekali lagi... terima kasih banyak2 pada CH saya.....




Dulu... Masa tahun 2001... Saya dapat scroll untuk degree... Tapi bukan di dewan ini... Dewan Sri Budiman... Dekat bangunan Menara.... Dan inilah pertama kali masuk ke Dewan Agung Tuanku Canselor... Meaning... Ni sesi pertama yang dibuat dan dirasmikan di sini... Dewan ini actually leh muatkan seramai 4000 orang... Mana saya tau?? Saya membaca risalah yang diedarkan semasa hari konvo saya pada 12 May 2011 baru2 ni.... Besar kan?????




Saya tau... Detik2 seumpama ini... Selalu dirakam oleh CH saya... Hahahaha.. Sebab.. Dia juga seperti saya... Suka sangat merakamkan saat2 candid macam ni... Biar hodoh wajah saya... Biar nampak buruk di mata orang lain... Asalkan saya selalu comel di matanya..... Terima kasih sebab turut menemani di saat2 penting saya...







Saya adalah student PJJ or FLP (Flexible Learning Programme...) Saya belajar sambil bekerja.... Dan tentulah tak semua dapat jumpe di saat2 raptai ni... Hanya kami bertiga je yang dok dekat2... Snap sebagai kenangan... Saya... Nonie... dan Kak Dilla..... Sebenarnya.. Saya sangat bersyukur ditemukan dengan kawan2 yang sekepala... Sangat rajin belajar... Dan terutamanya member2 di rumah tamu... Yang selalu bila ada kelas je.. Kami selalu bukak cybercafe kat ruang umah tamu... Saya rindukan semua tu sebenarnya... Oklah... Sambung lagi cite nanti.... Sebab... banyak entry lagi yang perlu saya storykan.... Tengah mengejar masa....

No comments: