“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Saturday 28 May 2011

MemBAHAGIAkan Diri SENDIRI....

Saya tidak mengejar CINTA... Saya selalu hanya menunggu saat2 itu wujud dan muncul dalam diri saya... Mungkin kerana saya selalu merasakan tiada CINTA yang sesuai untuk saya... Tiada yang sudi memberikan CINTA dan memBAHAGIAkan diri saya.... Mungkin juga saya sering merasakan diri saya terlalu KEKURANGAN... Dan mungkin juga tiada yang sudi mendampingi saya... Paling penting... Setiap perhubungan.. Keserasian dan kejujuran adalah sangat penting... Itu kepercayaan saya... Kalau tidak jujur... Anggaplah semuanya hanya sia2.....



Saya tau... Kita selalu tak pernah puas dengan apa yang kita ada... Begitu juga diri saya... Setiap pencapaian saya.... Setiap jatuh dan bangun saya melayari kehidupan ni... Selalu menguatkan diri saya... Sekalipun adakalanya insan2 lain ingin berada di kedudukan saya... Tapi.... Nyatanya... Tiada yang istimewa pada saya... Saya hanyalah seorang insan yang ingin mencari sesuatu kesempurnaan demi kehidpan saya..... Dan saya masih lagi mencari..... Saya tak kan berhenti sehingga akhir kehidupan saya.... Dan setakat kemampuan saya....



Mungkin.... Ini adalah hidup yang saya pilih... Saya ingin membahagiakan diri saya... Dengan apa2 jua yang saya suka... Asalkan tidak mengganggu ketenteraman insan2 lain... Saya yakin... Ketentuan itu adalah dari-NYA... Kita tak boleh mengubah apa2 yang ditentukannya bila ianya adalah disediakan untuk kita... Ini juga bersangkut paut dengan soal rezeki, jodoh, ajal dan maut... Andai dilihat senyuman yang sentiasa saya ukirkan... Ianya bukan bermakna... Wajah2 seumpama ini adalah pameran di hati saya... Adakalanya... Saya juga seperti orang lain... Terpaksa mengukir senyuman paling manis di sebalik kepedihan dan kesedihan hati saya..... Mungkin ada yang tidak tahu... Hati saya terlalu halus... Saya sangat mudah mengalirkan air mata....



Saya yakin.... Saya sekarang... Lebih berani dari saya yang dulu... Walaupun bezanya terlalu sedikit... At least, berubah kan??? Saya berada di dunia saya... Terus2an mengejar sesuatu yang saya tak pasti bila akan berada dalam genggaman saya.... Walaupun pada pandangan mata kasar... Saya telah memiliki separuh darinya... Dan... Tiada siapa yang tahu... Apa yang tersirat di hati saya....



Saya sangat sayangkan diri saya... Saya ingin memberikan kebahagiaan pada diri sendiri... Kerana saya beranggapan... Andai saya dapat membahagiakan diri sendiri... Pastinya saya juga akan dapat membahagiakan insan2 yang dekat dengan saya... Pada usia sematang ini... Saya ingin memperbetulkan kesilapan saya.... Supaya saya lebih memahami diri saya... Walaupun banyak yang perlu saya korbankan untuk ini... Saya perlu REDHA.....



Saya pasti akan rindukan kehidupan saya yang dulu... Dan kehidupan itulah yang sebenarnya menjadikan saya untuk lebih kuat dan berdiri seperti sekarang... Saya tak nak lagi mempersendakan diri sendiri... Apatah lagi membiarkan insan2 lain memperkotak-katikkan kehidupan saya.... Saya tau... Saya mampu melakukannya semua sendiri tanpa bergantung harap pada orang lain.... Yang belum tentu jujur membantu saya....



Memandang terus ke peringkat yang lebih atas... Tanpa melupakan kehidupan yang lalu... Dan tanpa mengorbankan sikap menghormati pandangan orang lain... Akan menjadi prinsip baru dalam hidup saya...... Insya-ALLAH.....



Biar saya tidak dipandang oleh insan2 yang saya harapkan.... Asalkan pemergian saya suatu hari nanti akan diingati oleh orang lain... Mengingati tentang diri saya.... Kepetahan saya... Rajuk saya.... Manja saya (kalau adalah... Hehehe...).... Dan semuanya tentang diri saya......



Saya pasti akan merindui semua kehidupan saya... Dan paling penting... Saat2 tatkala saya merakamkan gambar ini.... Biar orang lain merasakan saya perasan dengan gambar2 ni... Tapi saya lakukan atas dasar hobi dan kegemaran saya... Yang pastinya dapat menggembira dan membahagiakan diri saya tanpa menyusahkan orang lain.... Ngeeeeeeeeeeeeeeee..... Location @ KOTA KUALA KEDAH...........


No comments: