“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Saturday 19 October 2013

Tak Dak TITLE !!!

Just forget and ignore 'bout my EYE BAG !!!... Saya menangeh teruk malam tadi... Sama macam lembu korban yang menangeh bila disembelih... Walaupun mungkin tangisannya adalah tangisan kegembiraan sebab dipilih untuk dikorbankan... Tangisan ni penah berlaku suatu ketika dulu.. Sewaktu akal fikiran saya tak waras... Sewaktu saya hanya memikirkan tak habis2 terus jatuh dan jatuh... Seolah2 tiada lagi yang dapat menggembirakan saya kecuali dengan adanya itu... Huh!! Seorang orang orang dan orang seperti saya akan menjadi selemah ini? Hampa percaya dak? 

Itulah... Kalau terlalu mengikut hati dan perasaan... Cuma sekarang dan saat ini saya baru sedar... Rupa2nya... Saya masih lemah dalam membangunkan keyakinan diri... Saya bersikap dan terus2an menunjukkan kelemahan saya.... Teruk!!!!

Wahai WANITA!!! Cepat bangun dari mimpi ngeri... Jangan biarkan diri anda diangkat menjadi sesuatu penyesalan buat insan lain.. Kena belajar membahagiakan diri sendiri dari dikategorikan sebagai insan yang akan membuatkan orang lain benci pada anda... Anda mampu kan? Teruskan tekad... 

Dan saya sangat berasa bila ada insan yang menyesal melihat saya... Apa perasaan anda kalau dikatakan sedemikian oleh insan yang anda sangat sayang? Hampa dak? Kecewa dak? Tapi yang dah terungkap tak boleh berpatah balik.. Meskipun hati sakit... Tapi bait2 ayat itu sudah lekat kuat dan erat di pendengaran anda... Letak elok tempatnya di jauh sudut hati yang paling dalam... :)

Dan... lirik lagu ini untuk kalian... Yang sangat syahdu... Tapi di dalamnya mempunyai maksud yang sangat dalam... Adakalanya kekecewaan itu membuatkan kita sedar di mana dan siapa kita pada orang lain... Kan?? Kan awak kan?? Hampa nak dengaq ka? Google dalam UTUBE, cari penyanyinya ASTRID... Tajuk MENDUA.... Ngeeeee.... Sedey weihhhh!!!

Nak ayat MOTIVASI dak? Baca kat sini:
  1. Apabila kita REDHA pada sesuatu yang mengecewakan HATI kita, maka percayalah ALLAH akan menggantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yang tak disangka....
  2. I FORGIVE but never FORGET because I never want to be HURT the same way twice...
  3. You never know how STRONG you are.... Until being strong is the ONLY choice you have...
So, please being S T R O N G !!!















:: MENDUA ::


Ku tak habis pikir kurangku dimana
kau tega melepaskan aku
jauh ku menatap namun terlalu jauh
imajinasiku terberai

terdiam aku beku tanpamu
dimanakah letak hatimu

kau putuskan tuk mendua
dengan dia di belakangku
padahal ku pilih kamu
jadi cinta terakhir

ku tak habis pikir kurangku dimana
kau tega melepaskan aku
jauh ku menatap namun terlalu jauh
imajinasiku terberai

terdiam aku beku tanpamu
dimanakah letak hatimu

kau putuskan tuk mendua
dengan dia di belakangku
padahal ku pilih kamu
jadi cinta terakhir

kau putuskan tuk mendua
dengan dia di belakangku
padahal ku pilih kamu
jadi cinta terakhir

kau putuskan tuk mendua
dengan dia di belakangku
padahal ku pilih kamu
jadi cinta terakhir, jadi cinta terakhir

No comments: