“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Monday 21 October 2013

Keje Memang Kena S M A R T !!!

Hello.. Hello... 21 Oktober 2013 ~ Hari ni sakit pala... Rasa macam ada benda berat kat bahu... Macam dok kokko orang ja... Tangan kanan sebelah dok lengoh dari semalam lagi... Tu yang malam semalam kol 10 dah pengsan... Mangkit kol 3.50 am.. Ingat nak mentelaah sikit... Tapi badan rasa berat sangat nak mangkit... Sebenarnya bukan berat... Tapi MALAS kan? :) Yaaa... Senang lagu tu mengaku... Kan?

Gambaq2 ni bukan hari ni punya... Ambik 20 Oktober 2013... Time dok buat keja dalam ofis... Minggu ni boss tak dak.... Pi KL... Pastu direct ke Tawau... Ramai staff yang bercuti... Termasuklah staff saya... Ada yang cuti sebab umah masuk ayaq... Kesian depa... Sebab staff saya majoritinya status sementara, so cuti depa tak leh carry foward... So, sebab ada yang baki cuti banyak lagi.. Tak mau laa tahan2 depa cuti... Selagi servis kaunter tak terjejas... Anda boleh bercuti... Kena pandai kautim ngan member2 laa..... :)


Dalam kepala otak yang agak lembab dan berkarat ni memang dah set sebelum mai ofis lagi nak settlekan buat labelling untuk nak berperang ujung bulan ni... Haaha.... Lembab betoi otak tua ni nak pick up sekarang... Apa2 pun... doakan semoga saya memperolehi kejayaan... Kalau time nak berperang macam ni laa slalunya ada waiting list tugas yang sangat panjang... Macam2 kena tempuh dalam bulan ni... Tapi tak pa... Tak payah dok pikiaq sangat laa... Kalau pikiaq satgi semua kerja tak jadi... So, work & study SMART k... :)




Setiap kali kat ofis bila tak dak keja... Mesti wak kuaq camera... Snap gambaq apa yang ada... So far, sebelum raya hari tu, dah clearkan meja yang penuh dengan pelbagai file kat belakang tu... Kotak2 susun kemaih dah... Bagi lapang sikit... So konon2nya hati pun leh tenang sikit kan? Dok tengok gambaq2 ni macam elok jugak... Saya ni kalau leh snap gambaq blur2 kat belakang tu rasa segak sangat dah laa.... Tambahan pulak la ni camera semua canggih2... Siap ada wifi leh masuk dan upload dalam FB.... Ganaih sungguh... Kan? Hampa ada camera macam kami? Hahaha... Ni pun adik kami tak mau ni... Sebab mungkin dia tak bopa reti guna kot... Saya kan jeneh suka explore... Kadang2 jadi seperti tikuih membetulkan labu jugak... Rosak abeh!!!


































Tadi kan? Masa dok nganga depan tv tengok cite Mr. Arrogant tu kan... Sambey2 dok tengok FB kat hp... Nampak jiran saya depan umah ni pi CH... Sedeynya... Setiap kali pandang gambaq macam tu... Rasa dengki semacam... Sropa tak penah pi ja... Tapi tak tau laa awat tempat tu nampak hebat sangat di pandangan mata hati saya.... Walaupun nak sampai ke situ, jenuh membina kekuatan... nak muntah loya semua ada... Tapi tempat tu jugak yang jadi pilihan... Hukhukhuk... Nampak dan dok agak harapan sangat tipis untuk tahun ni nak ke sana... Kadang2 sebelum tidoq dok ingat jugak macam nak ambik cuti gagah pi sorang2... Ishhhh... Tak kan kot? Pening satgi nak muntah jenuh dok reyau sorang2... Tak sanggup plak... :'(

















Bila ntah Cik Zara lola kesayangan anak koko ni nak besaq ntah.... Dan buleh kelai syok laaa.... La ni baru buleh jalan... Tu pun melelong.... Gigi cukup setahun baru tumbuh sebatang... Tu pun tak dan kuar habeh lagi... Gigit dagu Maklong dia dah sampai luka... Sedap kot no makan dagu Maklong dia... hahahahaha.... Hmmm... Rindunya.... Hari tu balik raya main tak puaih..... Tapi nak ambik... Maklong dia banyak keja... Berjela dok menunggu.... Nak dekat cuti skolah ni... Kena dok bagi syarahan dan jadi cekgu lak mengajaq budak2... Pasai tu lah sesuai boh nama Cikgu Murni... Ngeeeee......


































Seharian dok potong kertas ni laa... Nak beli yang lekat siap2 dah rasa membazir ja... So, untuk langkah penjimatan.. Potong dan boh cylotape... Lepas tak guna, leh cabut dah kan? Sambil2 tu, dok kena buat urusan keja... Nak hantar paper untuk jilid... Tak mau dok tangguh2... Nak clearkan mana yang dok tertangguh selama ni tumpang budget dok ada... Alhamdulillah... Selesai semak dan tandatangan... 



















































Tadaaaa.... Abaikan tulisan tangan saya yang sropa cakaq ayam tu k... Asal tuan empunya buku leh paham tulisan sendiri tu dah cukup suksess!! Haha!! Tapi sungguh... Tulisan huruf besaq saya memang sangat BURUK!!!... Sungguh... Tak tipu aihhh... Tu yang meluat terutamanya kalau nak isi borang... Hampa suka isi borang dak? Saya tak suka.... 

















Ni anak patung a.k.a bantai busuk saya... Tapi sebenarnya wangi... Sebab dia slalu kena basuh dengan washing machine.... Siap boh DOWNY bagai... Sedap sungguh baunya.... :) Tapi mak saya pangge 'anak kudung' sebab kaki dan tangannya pendek.... Ni dapat hadiah masa dok study MASTER dulu.. Beli kat Subang Skypark - epot... Muka memang masam ja kan? Haaa... Macam saya laaa muka masam... Nak buat macam mana... Takat ni ja yang leh senyum pun.... Tapi Zara suka... Kalau nampak anak kudung ni... Terus peluk dan cium hidung dia.... :)

Nak wish babai dah kat kawan2... Saya nak menghitung hari dan membuat persiapan untuk masa depan saya sat... Satgi kalau mengantuk... Sekupang pun tak guna dah....


Oh yaa... Terbaca malam tadi... Dalam FB jugak... Pasai Tun M... Dalam tu kata.... Tun M suka makan udang... Dan kalau dia makan udang or ketam... Dia mesti kupaskan kulit kat Tun Siti Hasmah... Semua orang dok komen kata romantiknya... Dan bila cite pasai kupas2 kulit ketam ni... tetiba ja saya menjadi sangat rindu... Sebab saya pun diperlakukan macam tu.... Hukhukhuk... Dan... Tak pasti sampai bila saya dapat merasakan keadaan macam tu... Ok sudah stop sini dulu.... Nak mentelaah sat..... Byeeee...

No comments: