“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Monday 7 October 2013

I'm TOTALLY BZ Woman!!! Sometimes Laaaa....

Sesuatu yang saya pelajari hari ini:
  1. Untuk berjaya dalam hidup, besarkan otot tabah. Ia berguna saat kita terkepung dengan kebencian orang.
  2. Untuk berjaya dalam hidup, besarkan otot tekun. Ia berguna saat kita terdorong maju ke depan.
  3. Untuk berjaya dalam hidup, susutkan rasa tamak. Ia bukan untuk kita seorang, berkongsi itu merawat hati.
  4. Untuk berjaya dalam hidup, luruhkan rasa takut. Ia penyendal yang menghalang pintu peluang dari terbuka luas.
  5. Untuk berjaya dalam hidup, besarkan rasa tenang. Hanya orang yang tenang akan menang. Hanya orang tenang akan senang.  


Esok ada function lagi.. Penat pun tak dan nak abeh... Mai lak lagi yang baru... kihkihkih.... Malam tadi sampai ke ofis dari KL dah jam 12... Angkat barang masuk dalam keta lagi... Start engine lagi... Drive dalam keadaan yang sangat sejuk... Kelam... Tak larat.... Sakit kepala... Sakit mata... Sakit jiwa... Hahahaha... Ingat senang ka nak handle? Ingat senang nak survive ka? Tapi... Bukan semua orang boleh melaluinya kan? So, bila ada peluang macam ni... Redha jalaaa... Hikhikhik... Nak jadi sorang yang independent kan? So, let it be....

Suppose dapat cuti perjalanan sehari hari ni... Tapi disebabkan esok ada big function... Dan duty saya as usual as emcee so nak tak nak kena datang office jugak untuk lihat progress selanjutnya... Even function tu petang esok, tak kan lah esok baru nak prepare untuk buat script emcee kan? So, dengan rasa penuh bertanggungjawab, saya datang jugak office walaupun tadi thumbprint terlewat 2 minit... Muehehehehe....

Yaaa... Ada lagi entry yang supposenya didahulukan... Tapi tadaaaaa.... Nak insert tentang kisah gadget2 ni dulu.... Kat bawah ni gambar camera Nikon J1... Office punya occay... Dulu penah gak nak ada camera kecik tapi canggih... Tapi D90 dah ada... So, pendamkan hasrat hati... Bila ada peluang guna, try tengok kualitinya... Ok, ringan dan selesa.... Tapi, DSLR yang gedabak lebih menunjukkan kualiti gambar yang berkesan pada pandangan saya..... 

Camera ni bawak ke KL dan gambar2nya akan saya sertakan di entry lain... Ni saja nak perangat engine ja..... Ok, boleh tengok gambar2 yang saya snap tentang camera ni....























































































Jeng jeng jeng...... Bawah ni cover tab baru saya... Tab lama laa tak baru cuma cover ja baru... Time lunch semalam lari p PERTAMA COMPLEX beli benda ni... Mahai... RM50... Tapi beli jugak baju baru kat dia... Dan yang kale pinkish2 tu henpon Note II saya... Note II laa sangat... Kihkihkih... Cover beli kat Aloq Setaq ja... Tapi kedai aksesori kat sini lebih morah..... Elok kan?





















































































Ok.... Bawah tu list / jadual saya... Keje tak stop2 ni... Cuti ganti belambak... Tengoklah nanti nak ambik cuti lama sikit nak spend masa ngan anakanda saya... Sekarang ni nak kena settle hal2 keje / study dulu.... Bagi lapang2 sikit baru leh ambik....

Mata sakit balik... Hari tu sebelah kiri... Ni sebelah kanan... Rasanya sebab tak cukup rehat.... Mata mengadap buku ja... Hahaha... Cewah... Penipu semata2.... Ngadap laptop ja ada laaaa... Buat benda merapu.... Belajaq malaih.... Banyak lagi dok menunggu dalam list... Tu tak scroll bawah lagi tu... Shhh... Saja nak habaq kata sangat bz laaa kononnya kan? Tak pa... Slowly... Nanti tiba harinya abeh laaa kan... Ok lepas update entry ni nak pusing satu ofis nak buat road tour update tentang function esok...

Dan... Ada lagi tak cite tentang aktiviti SPASM '13 di Selangor dan Pertandingan Bercerita... Nanti update len... Nak buat keje dah ni.... K bye..... 








































No comments: