“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Friday 18 October 2013

Ibadah KORBAN @ PPAK

Alhamdulillah.... Hari ni, seharian saya menghabiskan masa atas katil untuk memasukkan entry2 blog yang nak diceritakan... Yang dah lama tertinggal untuk diupdate... Slow2 update... Terisi jugak masa saya... Nak kuar umah pun tak tau nak pi mana.. Nak shopping pun... Tak tau nak beli apa... Cewah... Sopa hartawan bunyinya... Tak hengat duit keta pun tak bayaq lagi... Hihihi....

Ibadah korban ni dijalankan di pejabat saya pada 17 September 2013... Hari Raya Korban yang ke-3... Nak sambung cuti pun tak boleh... Sebab semua diwajibkan mai ofis... Tapi ada jugak yang tak mai... Masalah tersendiri kot... Mungkin ada kenduri kendara dan urusan lain yang lebih penting dan perlu diutamakan... 

Untuk diri saya, tahun ni, setompok ofis bagi untuk nama saya.... Rezeki saya tahun ni... Terima kasih BOSS... Dan mungkin tahun2 hadapan untuk rakan2 yang lain pulak.... Inshaa Allah... Rezeki kita tak siapa yang boleh halang kan? 

Lembu ni kuruih ja... Muda lagi... Baru berusia 2 tahun.... So, masa dapat ni awai sikit sebelum raya, so PPAK kena bagi orang bela sat laa... Dua kali dah terlepas sebab terkejut dengan bunyi keretapi yang laluannya kat belakang ofis ja... Hikhikhik... Jenuh atromen2 PPAK menyelamatkan lembu peliharaan kami ni... Lawak jugak... Kan?








































































































































Masa mesyuarat berkaitan dengan kisah korban ni... Kami agih2 lah budget nak beli barang makan dan masak.... Kalau tahun2 sebelum ni.... Boss lama memang ambik lembu dan suruh caterer settlekan semuanya... Dari segi penyembelihan dan masak2.... Kami just decide nak makan menu apa ja... tapi tahun ni banyak kelainan... Kami leboh fokus kepada hal2 berkaitan dengan kebajikan... Contohnya, boss cakap suruh kami gotong royong masak sendiri... Sapa2 nak tumpang kenduri boleh laaa... Dan dah devide punya devide... Saya menawarkan diri untuk sponsor beras dan gula... Beras alhamdulillah... Adik saya Aton yang sponsor... Dan sehari sebelum raya, masa CH saya mai ambik saya pi cari ubat demam... Dia belikan gula 5kg untuk saya... So, semua free... Tima kaseh..... Sebab tu saya beli ayaq NIRA NIPAH untuk bagi kawan2 minum... Tak syok lah sebab tuan empunya diri tak bagi apa2 kan... So, sumbanglah sikit2 mana yang buleh.... Dapat jugak 4 jug besar..... 





















































































Cari bekas nak letak ayaq gula yang siap masak... Tak dak pulak... Ingat bekas ayaq gula Aton dok menega ada.. Rupa2nya barang2 depa simpan dalam stor... Dalam dok simpan dalam stor pun... Rumah saya sropa stor jugak... Hahaha... So, rembat ja bekas ayaq mana yang dan.... 

Aksi2 kami kat sini... Biasalah... Ambik gambar kadang2 lebih dari buat keja... Yang part saya ambik port kupaih ubi ja... Depa yang mana kupaih bawang tu pakat dok sedih abeh... Teriak sekawan... hahaha... Kita ni pun tumpang laa sekaki nak teriak... Baru hiris sebijik... Ayaq mata belenang tak sangga... Sedih mai kot mana xtau.... 































































































































Untuk sapa2 yang nama dia lekat dalam korban ni... Dapatlaa sorang seplastik daging... Alhamdulillah..... Tima kaseh.... Yang len2 semua dapat makan dan tapau ja..... Jadilah kan? Dan menu yang kami buat simple ja... Untuk permulaan buat nasi putih + daging masak kicap + sup + ayaq asam.... Pastu menu2 lain banyak lagi.... Tak abeh makan selebry.... Jenuh penin makan daging banyak... Semua sedap2 belaka.... So, boss cakap... Tahun depan buat lagi menu tambahan... Buat gulai plak kot... Haaa... Ingat orang lebry tak reti masak ka? Cuma tak mau tunjuk skill ja... Tak dak import2 orang luar.....

Ok dah kot.... Nak cite panjang lebaq pun satgi malas nak baca kot... Layan gambaq dah laa naaa..... 








































































































































































































































No comments: