“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Friday 21 October 2011

Tentang 'HOT TIKET BOLA'

Pagi tadi saya melakukan keje yang paling BODOH... Dan lebih BODOH lagi bila sanggup berpatah balik untuk mencari HOT TIKET yang telah saya buang di satu pekan yang sesak ala2 pasar di salah satu daerah lain yang jauh dari tanah kelahiran saya... Lokasi di mana... Biar diam saja... Tak perlu dimaklumkan dalam ni...

Ini sebabnya dapat sms dari member saya... Nak reply... Kredit tak de... Then teringat nak masukkan pin hot tiket ni yang ada dalam simpanan saya... Sambil dok berdiri tengah2 panas... Gores2 pin tu dan masukkan.. Ok, server HOT TIKET reply yang terima kasih kerana................ Diri ni beranggapan yang dah masuklah kan... Then apa lagi... Tangan ni menggumpal dan terus buang kertas tu... Wakakakaka... Sebab dah sangat2 yakin... Konon masuklah....

Okey... Lepas tu, teruskan berjalan... Selalunya kalau dah dapat sms macam tu meaning dah masuklah kan?? Tengok balik sms yang cuba direply kat member tadi masih lagi mode sending tak lepas... Then check baki... Dia cakap... Kosong jugak... Terus jalan untuk bekfast lagi... Bekfast seadanya... Lepas tu... Dah habis makan, lepak2... Tetiba dapat sms... Bahawasanya... Dia suruh reenter lagi... 14 digit no HOT TIKET tadi.. Adoilaaa... Mana mau cari???... Dah buang ke mana2 area pasar tu...

Dan... dipendekkan citer.... Start keta dan pergi semula cari HOT TIKET tu.. Mujur tak pegi jauh sangat dah...... 2 kali pusing baru jumpa.... Tu pun dok celah2 kaki orang yang meniaga kat kawasan tu... Boleh plak??? Dan Moral of the story... Kalau sesuatu yang belum pasti... Simpan dulu... Jangan dok buang2... And at last apa yang dapat?? Habuk pun tak de.....

Hari ni... Mode SAKIT KEPALA sedunia... Dari malam tadi lagi... Mungkin sebab hampir kol 4 pagi baru tido.... Pengalaman malam tadi... Saya rasa.. Saya tak nak ulangi lagi ke tempat malam tadi... Saya dapat melihat betapa ramai manusia yang nampak berjaya tetapi tiada motif hidup... Bahagiakah mereka dengan cara sedemikian.. Saya berada di situ... Mata melihat... tetapi otak berfikir.... Mungkin jugak ada yang memandang saya dan berfikir tentang diri saya seperti saya memikirkan diri mereka... Saya menjadi jijik melihat setiap individu tersebut... Dalam usia yang semakin meningkat tetapi masih lagi berpeleseran mengejar keseronokan semata2... MasyaALLAH....

AYAH.... Maafkan anakmu ini... Kerana tidak mampu menahan rasa sebak yang datang silih berganti.... Dan.... Anakmu telah sedar..... Maafkan anakmu ini.....

No comments: