“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Monday 17 October 2011

1st Day HANOI ~ Part 07 ~ Continue SHOPPING & Cite KFC.....

Ohhhh... Saya nampak sangat GUMOK dalam gambar ini... Tapi tak pe.... Tak kesah pun.... Cerita tentang menaiki beca telah tamat... Masa kami selama dua jam selesai dengan aktiviti yang bermanfaat... Alhamdulillah... So, tak sesuai untuk nak balik ke HOTEL lagi sebab... Time ni duit masih banyak... Tidak membeli apa2 yang mahal pun... Sekadar baju ujan jer kan?? Hehehehe.... Kena survey harga dulu sebelum membeli... Bijak membeli... :P




Kami mulalah melilau-lilau seperti sebelum menaiki beca.... Last2... Saya ajukan kepada kawan2 untuk tengok jugak theatre WATER PUPPET ni... Sebelum ke sini.. Memang ada dengar tentang PUPPET ala2 WAYANG KULIT kalo kat Mesia kita... Disebabkan kami melintasi kawasan ni.. So, terus beratur beli tiket... Shownya 830 malam... Kalau waktu Mesia... Lewat sejam... Meaning... 930 malam..... So, leh beli tiket tu, beli jer... Masa beratur petang tu... Tiket untuk kerusi biasa dah habis... Kalau kerusi biasa harganya VND60,000 tapi VIP VND100,000... Beza jauh kan??? Tapi boila convert balik duit Mesia lebih kurang RM17 jer.. Apa salahnya kan??? Di tempat orang dah jadi TOURIST kena ikut lah apa yang dia orang tetapkan....















Yaaa... Untuk penggemar kasut... Tempat ini adalah sesuai... Saya bukan jenis yang bergaya pakai kasut ikut kale baju... So, hanya snap... Dan tidak membeli.... Ada banyak kedai yang hanya menjual kasut saja... Dan sangat murah harganya... So NO WONDER lah kalau kasut buatan macam ni murah2 kalau kat Mesia ni pun... Kualitinya.. Not sure... Sebab bab2 kasut ni... Saya seorang yang particular sikit...





Occay... At last.... Ketika ni... Ujan turun sangat lebat.... Kami ni pakai on off ja baju hujan... Tapi sebab nipis dan leh gulung2, tak de masalah nak simpan.... Dari jauh kami nampak KFC... Plan stop sat kat situ sebelum menapak balik ke HOTEL tempat kami menginap.... Dan order apa2 yang patut jer... Yang lain2 tak berani... Ayam takut tak sembelih... Hehehehe..... Yang lain2 redha jer.... Cantik ruangan KFC kat sini.... Kami masih mencari kedai makanan ISLAM tapi masih tak jumpe... Mujur ada bekalan dalam bilik... Kalau tak, pening jugaklah nak cari makanan... HANOI ni tempat jualan barangnya murah.... Tapi.... Makanannya agak mahal... So, ikat perut sikit... :P











Then.... Lepas settle makan... Balik bilik... Rehatkan kaki... Sebab malam ni aktiviti kami adalah sambung shopping dan paling penting... Nak tengok WATER PUPPET.... Sempatlah rest kan kaki yang dah mula rasa lengoh2.....

No comments: