“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 16 October 2011

Persediaan Ke HANOI ~ Part 01.....

04 Okt 2011 ~ Akhirnya... hari yang dinantikan telah tiba... Setelah hampir setahun booking tiket... Saya dan BFF, Cik LIN dan Cik Ina telah membuat perancangan yang sangat teliti... Walaupun dalam ketelitian tu... Jadi jugak hal2 yang sangat menakotkan... Kekekek... Cite lawak dan segala macam appear sepanjang trip kami ni... Dan pada tarikh ni... Saya dan Ina, naik bas dari Alor Setar ke KL dan akhirnya dijemput oleh Lin... Tak snap pic bas guna camera... Snap guna camera kat TAB ja so malas nak upload... Dalam pada tu... Dari Shahab Perdana, naik bas dengan Ezad Exist lak... Ina siap sembang2 lagi dengan mak dan bapak dia... Termasuk Ezad sekali... Al-maklumlah kan.. Jiran tetangga dia... Dok selorong pun... Tapi saya paling tak puas hati.. Awat dia naik bas??? Hehehe... Berkali2 dok tanya Ina... Kalau saya... Tak mau aihh naik bas kalau duit banyak... Ngeeee... Pasai tu duit tak banyak2.... :P... Dan sampai KL pun petang dah... Plan nak tukar lagi duit... So, singgah kat Putrajaya... Duit kat Money Changer (MC) tu murah sangat rate pertukaran dia... Kalau tukaq kat Aloq Setaq lagi untung.. So, pakai ja mana yang ada... Lepas tu... Pi pasar malam... Pusing berkali2... Then balik.... Balik umah Lin....


Ok... Singgah kat Mydin area Putrajaya... Beli ikan bileh dan tempe... Beli roti, maggi dan apa yang ada kat gambaq ataih tu laa.... Untuk bekalan... Sebenarnya, takut jugak nak bawak banyak2 bekal ni.... Nanti jadi macam pi Redang... Tak dan nak sentuh... Tapi just prepare ja... In case kalau payah nak cari makan... Benda2 sampingan ni ada kan???





Dan... Lupa nak story... After balik dari Pasar Malam... Tak sempat pun jenguk kat umah Lin... Lepas parking keta jer... Terus singgah kat Alamanda... Jalan kaki ja dari umah dia... Penat jugak sebab seharian terperuk dalam perut bas kan... So, sempat lagi rembat handbag ni kat VINCCI... Tak tau bila nak berubah ni... Tu dalam tak bopa ada... Kalau ada... rembat GUESS laa.. Weh... Tak penah ada sebijik handbag GUESS lagi ni... Erkkkkkk.... Nanti2 lah... Kalau ada rezeki lebey kan???

Ni lak... Tiket yang siap dah check in untuk balik semula ke Alor Setar setelah bercuti di Hanoi... Time ni... Tak tau macam mana rupa paras Hanoi lagi ni.. Kami bertiga asyik berteka teki ja... Tak leh nak agak apa2 lagi pun..... Semua tertanya2... Tapi hati surelah berbunga riang... Tambahan lak... pi ngan geng2 sekepala... Buat apa saja janji BAHAGIA... Yer dak??? Ok nanti sambung story pasai trip kami bertiga ke bumi HANOI.... Tungggggguuuuu..................

No comments: