“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Wednesday 19 October 2011

Realiti HIDUP....

Lately ni... MATA sangat susah dipujuk untuk pejam... HATI pulak sangat payah untuk menerima sesuatu yang belum pasti.... Tapi, sedaya upaya saya terus2an menyibukkan diri... Sekalipun saya menipu diri sendiri.... Saya tak nak fikir tentang apa yang terjadi... Saya selalu mengalah... Dan saya tak nak lagi jadi seorang yang kalah... dan menyembah pada sesuatu keadaan yang telah lama menguji kesabaran saya... Walaupun saya tahu, perjalanan itu telah banyak mematangkan saya... Sekali pun hati saya sangat terasa... Tapi zahirnya, saya tetap buat2 ada ukiran di bibir saya... Ya!! Mungkin nampak sedikit sebanyak menipu diri saya sendiri... Tapi apakan daya.. Kalau itu perlu... perlulah....


Malam tadi.. Mendengar utube.. lagu2 kegemaran saya... Lagu2 DEALOVA, Kau Tercipta Untukku, Lagu2 mendayu2... Macam MINAH JIWANG.... Lagu BAIK2 SAYANG... Tatkala berkumandang lagu tu, terasa teresak2 tangisan saya... Jelaslah... Saya memang menyembunyikan sesuatu... Yang sebenarnya saya perlu luahkan.... Tapi tiada siapa.... Sematang dengan usia saya... Saya masih tak boleh untuk survive lagi... Mungkin saya dimanjakan... Disayangi ketika perlu... Dibiarkan ketika tidak perlu... Kali ini, saya perlu melangkah gagah... Segagah pandangan orang lain pada saya walaupun TIDAK pada jawapan di hati saya.... Ya... Saya tau saya KUAT... Lebih KUAT dari dulu... Mungkin jugak insan lain tunggu untuk bersorak dan melompat kegirangan andainya melihat saya tersungkur... Dan mujurlah saya telah tersedar.....


Manusia macam kita... Sebenarnya perlu kuat... Kalau tak mampu menjadi kuat untuk orang lain... Sekurang2nya kuat pada diri sendiri.. Sebab tiada siapa yang membantu kita... Bila kita telah memiliki orang yang menghargai kita... JUJURlah dengan sepenuh hati sekalipun kadang2 hati tak dapat menerima... Tak perlu menyembunyikan sesuatu demi menjaga hati insan yang kita sayang di mana pada penghujungnya akan membiarkan dia terlalu kecewa bila mendapat tahu sebaliknya.....


Saya sering memujuk hati saya... Untuk tidak menjadi insan yang pentingkan diri sendiri... Malah dari hari ke hari saya cuba untuk menjadi lebih baik dari sebelum2nya... Menjadi insan yang tidak sombong... Menjadi insan yang sering mengukir senyuman.... Malangnya... Walaupun penuh usaha.. Ada jugak yang tidak dapat saya bendung... MasyaALLAH.... Teruk kan saya ni....


Saya ok2 saja.... Saya baik2 saja... Dan pastinya... Saya sorang yang mudah2 saja... Mudah didekati... Dan jugak mudah untuk pergi membawa diri... Esok... dan hari2 seterusnya... Semoga saya diberikan hati yang keras... Untuk menghabiskan ujian2 hidup saya... Saya akan melangkah pergi dengan perlahan2... Membina sesuatu yang tidak pasti... Moga diberikan ruangan yang lebih mudah untuk saya terus menapak.... :)


Saya yakin... Rezeki tetap ada.... Sekiranya saya pandai merebut peluang... Tapi, jangan mengambil kesempatan dengan kelembutan hati saya... Kerana... Saya adalah sorang WANITA yang juga di mana saya mempunyai HATI seperti orang lain... Sayang saya pada insan2 yang banyak membantu saya tidak akan pudar sedikit pun sekalipun hati mereka telah TAWAR kepada saya... Moga kalian diberikan kebahagiaan... Seperti mana saya juga inginkan KEBAHAGIAAN itu menjadi milik saya...


Maafkan saya... Maafkan andai saya yang tersilap....... Maafkan saya... Saya telah cuba menjadikan diri saya yang terbaik sekalipun dipandang tidak baik di mata kalian.... :)


Saya tidak menangis.... Tapi air mata ini adalah tanda TERIMA KASIH atas ujian terhadap saya.....

No comments: