“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 31 August 2014

MALAYSIA Independence Day 57 Years & Di Sini Lahirnya Sebuah CINTA...






















Terima Kasih Malaysia... Yang saya kira sangat bertuah... Ya.. Saya sangat sayangkan Malaysia... Sehingga tidak sanggup pun nak berpisah... Bukan apa... Saya takut... Bila merantau ke negara orang.. Saya lupa asal usul saya... Saya lupa insan2 yang menyayangi saya... Saya tak betah untuk menyempurnakan janji saya... Dan pastinya saya akan membuatkan orang lain susah kerana saya... Cewah... Macam penting ja kalau saya ada kat Malaysia... Hihihi... Auta ja... Pembuka bicara........ Apa2 pun... I am proud to be MALAYSIAN....






















Alhamdulillah... Di saat ni saya masih lagi menaip bait2 ayat di depan lappy sambil melabuhkan pungguh di sejadah lepas solat isyak tadi... Setelah hari ni saya tewas dengan perasaan sendiri... Rajuk yang singkat tapi sangat mendalam... Yang tak sepatutnya saya merasakan sedemikian.. Tapi rentetan dari perasaan yang saya bendung dari gugurkan air mata.. Akhirnya... Ianya dilepaskan dengan selaju2nya... Thanx dear friend... Sebab sudi tanya khabar... Sudi tanya situasi dan keadaan... Betullah... Hanya orang2 yang melalui dan merasakannya saja yang dapat tahu... Betapa susah sangat nak melaluinya... 

Memerdekakan diri sendiri??? Berbaloi atau mampukah... Sometimes... Saya menjawab sendiri persoalan bahawa ini sangat tidak adil... Walaupun saya tahu ada hikmah yang besar tersembunyi di sebalik ujiannya... Tapi, sebagai manusia biasa.. Mana bisa untuk saya terus melangkah dalam mengubah haluan saya sesingkat masa ini... Banyak sangat harta benda yang masih dekat di hati dan benak sedar dan jaga saya.....

Malam ni... Merajuk hanya kerana sebutir roti... Seperti mengidam anak sulung... Itulah... Bukan dinamakan rezeki saya... Dan ianya menjadi hak milik santapan orang lain... Namun, saya sangatlah berkecil hati... Walaupun... Tiada apa2... Actually... Me... Today!! To sensitive......

Nak tido dah.... Nak tido mimpi peluk anak nakai yang sangat bijak kesayangan saya ni.... Tak de lah lagi buat sementara waktu anak kecil yang datang mendekati.. menghargai saya... dan memeluk saya sambil mencium pipi kiri kanan... mencium mata dan dagu serta dahi saya lagi.... Miss that time so much!!!

Tak pasti nak sambung tido atau sambung nangeh... My bff cakap... Saya boleh menangeh bila saya nak tapi jangan terlalu lama.... Thanx again my dear friend.... I LOVE U.... Because u always make me strong lately.... 

P/S = Geli hati pada diri sendiri dan yang manusia berlagak menjadi muda pada usia yang sudah tidak berapa muda lagi.... Hahahaha... Astaghfirullah... Cik M... Biarlah... Biarlah dia.... Kita pun bisa memiliki dengan usaha sendiri..... Lebihlah ilmu dunia dan akhirat.... Dan berjalanlan dengan ilmu kematangan fikiran melebihi usia... Bukan dengan sifat menayang harta dunia..... Ilmu akhirat untuk bekalan nanti... Ilmu dunia untuk kehidupan sekarang..... Gudnite...... 

SELAMAT MEMERDEKAKAN DIRI SENDIRI !!! Dari belenggu jajahan penjajah!!!

No comments: