“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Wednesday 27 August 2014

KEDINGINAN & HUJAN Di Hati....

Rasa sungguh lebat hujan di luar... Bila hujan lebat2 macam ni... Hati mula teringatkan kat umah... Mudah2an... Tak de ribut... Tak de kilat.. Dan paling penting... Tak banjir kilat.... Bukan apa... Kawasan kat umah dengan perparitan yang tak bopa elok... Mudah terjadi banjir2 kilat ni... Jenuh nak bersihkan kawasan porch parking keta tu... Huhu... Kesian kat mak.....

Masih kena handle majlis untuk kursus lagi hari ni... Tapi, bukan sampai petang... Sampai tengah hari ja.... Alhamdulillah... Petang nanti saya boleh buat meeting dengan AJK Kelab Sinar Pintar Bayan Budiman... Dan jugak panggil adik2 praktikal join sekali... Alhamdulillah.... Tak pe... Settle 1 - 1 masalah... Kelab Bayan di bawah kelolaan saya untuk tahun ni akan dijadualkan pada 6 September... Kebetulan, esok dah last day keje... Dan minggu depan saya bekerja sehari ja sebelum aktiviti tersebut berlangsung... Jadi preparation kena buat adhoc.. Kena suruh adik2 praktikal tolong... Mungkin dia orang ada lebih idea untuk diperkembangkan kepada adik2 di bawah kelolaan nanti.... Inshaa Allah... Lets bagi peluang kat depa pulak untuk arrange... Kan?????


Kemerdekaan hanya akan disambut beberapa hari ja lagi... Dan tahun ni... Saya tak de kat umah... Nak celebrate di tempat orang... Di tanah orang bukan tanah kelahiran sendiri... Nak isi masa lapang bersama2 dengan yang tersayang... Nak lupakan hal2 yang membelenggu... Nak membina semangat dan cinta yang baru... Cinta pada Allah dan Rasul... Cinta pada diri sendiri.. Cinta pada keluarga... Cinta pada orang2 sekeliling yang menyayangi dan mencintai... 

Ada sesuatu yang bermain2 di ruangan hati... Ada sedikit kegundahan yang sedang berlaku... Tapi saya sedaya upaya menepis segala kelukaan dan kepincangan tersebut... Bukan bermakna saya sangat kuat menghadapinya... Tetapi, saya tidak ingin meratapinya lagi... Walaupun adakalanya hati memberontak kuat untuk hancurkan keegoan tersebut... Namun, apa kan daya... Saya hanyalah manusia yang biasa... Yang tidak pandai meminta2... Dan tidak lagi mahu menunggu sesuatu yang tidak pasti... Saya bukan pengemis yang meminta2... Bukan jugak sampai mahu merendahkan martabat saya sebagai seorang wanita... Sungguhlah... Banyak kesalahan yang saya lakukan.. Tapi, sampai bila harus meneruskan tanpa ada penghujungnya... Sedangkan, dalam hidup saya... Banyak lagi yang saya kena selesaikan... Banyak lagi yang saya kena pertahankan... Demi diri sendiri... Demi kejayaan dan kebahagiaan saya di masa akan datang... Biarlah kalau orang katakan kiamat dah dekat pun... Kita mana tahu berapa lama lagi kita akan hidup....

Orang cakap... Kadang2 kita perlu berkorban untuk orang yang kita sayang... Anggaplah inilah pengorbanan saya untuk insan tersayang... Sama ada mereka tahu atau tidak untuk menghargai kasih sayang saya... Itu bukanlah lagi perkara yang perlu saya hitung... Meskipun orang berkata, patah tumbuh hilang berganti.. Tapi kalau patah pun... Rantingnya sudah rapuh, ianya tetap akaan layu menyembah bumi jugak... Siapalah saya untuk mengatur takdir hidup saya... Dan siapalah saya jugak untuk mengemis orang lain untuk berada bersama dengan saya....

Cuma... Sesakit mana pun kita... Teruskan hidup dengan senyuman... Isi kelapangan masa dengan aktiviti yang berfaedah... Dan ingatlah... Sedikit atau banyak mana pun kebahagiaan yang kita miliki msebenarnya adalah pinjaman dari Allah... Mungkin Allah dan pinjamkan sesuatu yang bukan milik saya dan sampai masanya saya terpaksa pulangkan walaupun saya sangat sayangkan barang pinjaman berkenaan... Itulah yang sebaik2nya untuk mengubat hati.... Itulah sebaik2nya..... :)

Jadi, untuk itu... Teruskan langkah.. Teruskan dengan senyuman... Teruskan hidup untuk orang2 dan insan2 yang masih memerlukan kita... Teruskanlah..... Oklah.. Saya nak sambung keje saya... Saja touch down kat entry ni.... Untuk luahan perasaan... Saya rindukan sesuatu... Yang tak mampu saya gapai lagi..... Moga Allah memberikan kekuatan pada saya untuk terus berjuang...... Mudah-mudahan..... Amin.....

10.20 am ~ Bilik Unit Multimedia, PPAK....

No comments: