“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Monday 4 August 2014

Akukah Miss XL? Dan STORY Tentang KWSP Ke Skim PENCEN

Syukur alhamdulillah....

Hari ni jam 10 pagi mesyorat!! Dengan big boss... Masa nak mula mesyorat boss cakap... Dan saya terdengar dia cakap murni jadi pengacara berpencen... Saya terus ja jawab... kalau jadi emcee pencen... Tak leh jadi emcee dah laa sebab dah pencen... Tetiba terasa.. Saya tersilap dengaq... Rupa2nya... My boss nak inform yang pertukaran saya dari skim KWSP ke PENCEN telah diluluskan oleh JPA... Alhamdulillah... Setelah menunggu agak lama... Dah termakbul... Terima kasih Ya ALLAH....

Kebetulan dah banyak acara jadi emcee... So, terbawak2 perkataan tu.. Haha... Lucu sungguh!!!.... 

Cuba lihat novel kat bawah ni... Pinjam dari kawan... Walaupun keja di perpustakaan taklah bermakna semua bahan2 dapat free ja dari library... Kadang2 malas nak pinjam disebabkan beberapa prosedur pinjaman yang kena berdepan... Lama dah tak layan novel2 ni... Kebetulan time bulan posa.. Rasa macam banyak masa ja... Lagipun, adakalanya rehat atas katil ja so baik baca buku2 macam ni... Kang kalau saya bukak thesis dan baca... Mau terkejut orang2 sekeliling... Hahahaha....

Cite ni best laaa... Boleh bawak saya masuk dunia2 orang gemuk ni... Sebab diri saya kan? Slalunya kalau novel jer mostly imagine tentang nama yang sedap2... Orang yang cantik... Kaya.. Dan sebagainya... Tapi novel ni berlainan... Mendalami jiwa si gemuk macam saya!!! Yang mana... Orang gemuk pun macam orang kuruih jugak... Punya hati dan perasaan... Dan paling penting orang gemuk pun dapat jugak mengecapi kebahagiaan seperti orang yang tak gemuk yang lain.... Ngeeeee....

Membaca novel ni... Adakalanya saya tersenyum sendiri... Adakala air mata laju mencurah2... Adakalanya hati sakit... Adakalanya terselit kekuatan jiwa.... Huh... Rindunya saya masa zaman2 dulu... Ada boyfriend... Mengutus surat.... Telefon berjam2... Hahahaha... Cinta MONYET... Tapi bila dah diusia sekarang.... Monyet pun tak dak dah... Yang ada KERA ja!! Nape saya cakap ada KERA??? Sila baca cite ni... Best!!!


















Tapi, sebenarnya... Kebahagiaan bukanlah diukur dengan paras rupa... Bukan diukur dengan umur... Bukan diukur dengan kedudukan dan darjat... Yang penting keihklasan di hati... Kalau kita ikhlas menyayangi seseorang... Kita pun akan disayangi.. Kalau kita ikhlas tapi orang tak ikhlas... Itu tandanya Allah nak kuatkan minda kita untuk menerima dugaan demi satu kebaikan yang akan kita temu di hadapan nanti... Sekalipun putus cinta itu sangat sakit... Tapi keadaan ini yang menjadikan kita lebih kuat.....

Suka duka kita tak siapa yang tahu... Kan? Ada lagi satu buku... Ada masa balik baca... Tapi, kena dahulukan yang jadi keutamaan dulu... Oklah... Saja nak cari mood nak mengarang skrip emcee jamuan raya... Ohh.. Ada 4-5 function untuk bulan Ogos ni saja... Huwaaaaaaaaa......... Mokcik stresssssss!!! Keciwaaaa!!!... Bagi laaa orang lain pulak..... (dalam hati... Tu laa sora sedap sangat....) Hahahaha... Sila abaikan perasaan RIAK Cik M ni k!!! Auuummmmmmmmmmm!!


No comments: