“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Thursday 21 August 2014

Menilai Sebuah Erti Untuk BAHAGIA...

## Saya berkira2 macam nak balik... Tido dalam keadaan suhu bilik yang tak panas... Selimut.. Pejamkan mata serapat2nya... Sembamkan muka dan menangis sepuas2nya... Macam seperti ada lagi bebanan yang tak tertanggung dan masih bersisa... Tapi, apakan daya... Masa itu tidak mengizinkan... Betullah kata orang.. Wang ringgit belum tentu menjamin kebahagiaan... Dan jangan cuba2 lagi untuk mengejar sesuatu yang tidak pasti dan masih samar... Malah lately kesamaran sekarang ni telah menemui jalan buntu... Kabus tebal... Asap yang memedihkan mata... Menyesakkan nafas.... Allah ada... Allah ada... Allah ada... Itulah perkataan yang paling tenteram untuk menemani lately ni... Dan, manusia macam saya... Apabila terdesak baru memohon kepada Allah... Sebab tu Allah menduga untuk saya kembali kepadanya... Itu bermakna... Dia masih sayangkan kita... Tanpa ada sifat berbelah bagi seperti manusia... Yang adakalanya sayang... Dan adakalanya bersifat membuang.... Ingatlah.. Allah ada.... :) ##

Bismillahirrahmanirrahim.....
Gambar2 ni saya snap pada 19hb Ogos... Masa menunggu Aton untuk pick up saya dan hantarkan ke Airport Alor Setar... Suppose penerbangan saya dijadualkan jam 230 pm... Tapi, sebaliknya jadi lewat dan retimed dengan flight lain jam 820 malam... Dan sampai ke Subang Airport jam 930 malam... Ambik cab.. Dan terus check in kat Hotel UiTM Shah Alam... 
























Sempat mak dan Aton teman kat epot... Sebab masih ada masa nak terbang lebih kurang sejam... Kami habiskan masa untuk makan2 sebelum saya meneruskan destinasi singkat saya.... Saya sampai di Hotel UiTM agak lewat sikit... Pakcik taxi tak tau jalan... Tapi sikap keramahan pakcik tu menjadikan saya tak berapa takut... Sembang jugak.. Tapi banyak yang mendiamkan diri... Fikiran saya sangat buntu... Saya tak tau kenapa kemurungan macam ni perlu wujud... Benarlah... Selama ni telah banyak mengundang gelak ketawa yang kadang2 tak ingat dunia... Dengan hati yang penuh kebahagiaan bersifat keduniaan saya lupa yang diri saya hanya dipinjamkan Allah buat sementara waktu... Saya lupa jugak yang sebenarnya kegembiraan dunia ni tak kekal... Yang kekal hanyalah Allah swt.... Tapi perkara yang selalu dekat dengan kita bukanlah mudah kita buang dengan senang lenang dan buang begitu saja... Dah lama bergembira... Sesekali Allah menduga kedukaan dan sedikit kesusahan... Kita dah mula lupa Tuhan.... Hmmmmmm.....






















Terima kasih kepada dugaan kecil ini... Walaupun pada saat2 saya menaip bait2 dalam coretan saya ini, air mata seperti nak menitik... Tapi hidup ni sebenarnya kena lalui seperti biasa.... Di setiap sujud saya, air mata ni tak putus2 jatuh memohon keampunan pada Allah... Mempermudahkan perjalanan pergi balik saya... Mempermudahkan laluan pengajian saya... Mendekatkan saya dengan orang2 yang ikhlas dengan saya... Mengelakkan sifat riak dan menunjuk2... Apa kelebihan yang ada... Bersyukurlah... Apa kelebihan dan kepandaian yang dianugerahkan Allah... Cubalah untuk berkongsi.... Buat sorang teman lama saya... Yang sudi berkongsi kedukaan saya... Thanx for being my good listener when I feel down and have nobody to hug me... I love u and I owe u... Thanx dear..... Mungkin Allah dekatkan kita semula untuk kita berkongsi cite dan suka duka kita... At least ada benda pada diri saya yang sama dan kami saling memahami.... 



Tak perlu merasa jiwa kosong... Kerana banyak perkara yang boleh kita isi... Saya sering cuba memotivasikan diri... Walaupun... Kadang2 saya tewas melawan perasaan sendiri.... Buat mak dan adik2... Rindunya saat2 di waktu ada ayahanda... Rindu kalian.. Sayang kalian... Sayang peluk cium buat both ZARA..... Miss u all so muuch!!!

Saya memang selalu tersenyum... Sebab senyuman ni lah yang melindung kesedihan dan kemurungan saya... Moga dipermudahkan segalanya... Amin.... Amin.... Amin.....

No comments: