“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Thursday 21 August 2014

Perjalanan DRP...

Alhamdulillah... Walaupun bukanlah kejayaan yang terlalu besar untuk saya... Tapi ianya tetap dikategorikan sebagai istilah kejayaan walaupun ini hanya di persimpangan2 tempat mula mengayuh... Dan kayuhannya masih terlalu jauh... Banyak lagi liku2 yang nak kena daki... Nak kena tempuh....

Untuk sampai ke tahap ni pun... Banyak sangat ayaq mata yang keluaq... Peluh yang tak de dalam istilah berpeluh.... Kejayaan nak tempuh yang terselit sikit kegagalan... Lambat dan lembabnya.. Yang kadang2 macam senang tapi sebenarnya sangat payah....

20.08.2014, seawal jam 730 pagi saya di Hotel UiTM menikmati breakfast yang hanya berbekalkan 2 camca nasi goreng dan segelas air oren... Menumpang meja seorang wanita yang mungkin usianya 10 tahun jauh lebih tua dari saya... Kami bersembang dan bertanya apa yang perlu... Rupa2nya, di depan saya seorang yang telah bergelar Dr. seperti title yang saya kejar pada masa ini... Jauh di sudut hati... Bukanlah mengejar gelaran itu... Untuk saya, bukan boleh dinaikkan pangkat pun tapi mungkin di penghujungnya nanti boleh membuatkan senyuman saya terukir dengan kejayaan hasil penat lelah yang sedang saya gelumang sekarang ni... Doakan saya....  Dan sesi berborak jadi seperti kes motivation session.. Dan sedikit sebanyak dia melonjakkan semangat saya untuk terus berjuang pada peringkat ini.... Inshaa Allah....

After DRP session... Saya dan pensyarah, pihak staff Pasca Siwazah yang sangat baik serta sorang candidate PhD seperti saya... Thanx panel sebab memberi laluan mudah kepada kami untuk ke peringkat seterusnya... Alhamdulillah.... Dan Allah mendengar permohonan saya... Amin... Amin... Amin....












































Hari ni saya berjumpa dengan insan2 yang baik2... Dan sebelum balik, sempat singgah umah kawan kat Kota Damansara... Solat, mandi, tukar baju nak balik A.Setar... Kalau tak, selalunya transit kat Subang Airport ja laa... Ni oklah sebbab siap dapat mandi sekali... Baru segar sikit..... Terima kasih tuan rumah atas ihsan yang diberikan....






















Flight saya 650pm dari Subang... Sampai di Airport A.Setar jam 800pm... Memang dah janji ngan Mak dan Aton bila depa pick up kami nak dinner sama2... Tapi sebenarnya saya dan makan kat Subang takut lapaq dan sakit perut kalau tak diisi... Pusing punya pusing, singgahla kat Kapitan Kopitiam order koewteow kari... Demi Allah tak sedap.... Tapi sebab mahai... Telan ja laa dan rasa macam nak putuih tekak... Habeh dak??? Wajiblah... Macam hari2 biasa tak abeh... Kihkihkih..... Ape2pun.. Adalah jugak nak lepak kat kosi bangku yang tak dak tempat nak bersandar tu....

Flight saya Malindo Air.. Saya booked 2 minggu sebelum tarikh saya nak terbang... Return tiket dapat RM90.... Lebih murah dari tiket bas... Tapi Fireflyz lebih selesa.... Tak payah memilih sangat... Janji selamat sampai.... Cuma masa perjalanan balik.. Sampai sakit2 kepala saya... Cuaca kurang baik.... Apa2 pun... Selamat sampai dengan jayanya.... Alhamdulillah.....


No comments: