“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 3 July 2011

Mampu @ BIJAK???

Sekarang time rehat.... Pagi pun tak kuar bekfast... Lunch pun tak ambik... Hati saya mula risau... Tido saya mimpikan macam2... Walaupun... Bukan lah fikir sangat pun... Tido siang hari pun mimpi... Mimpi kena panjat anak tangga yang tinggi... Mana nak pegang buku lagi, beg lagi, lappy lagi... Siap kena naik satu2 anak tangga... Heheh... Lucu lak tu... Sebab.. terlelap kan... So mimpi yang bukan2 lah... Mungkin itu jugak adalah petanda yang kepayahan terpaksa saya tempuh untuk hari2 mendatang saya sebelum mengecapi apa yang saya inginkan... Hmm... Mungkin jugaklah...


Alhamdulillah... Walaupun sebenarnya belum mula menaip apa2 lagi... Membaca pun belum... Tapi saya dah mula mencari2 dan membelek2 bahan untuk membuat proposal untuk pengajian ke peringkat seterusnya.... Risau.... Risau takut tak diterima... Dan paling risau... Takut tak bertepatan dengan kehendak sebenarnya... Walaupun lecturer dan bantu bagi idea dalam pemilihan tajuk saya.... Tq for your support!!! Mungkin sebab tu saya sangat setia dengan UiTM... UiTM di hatiku... :)


23 july ni.. Kalau diikutkan.. Ada satu sesi presentation lah pulak untuk pengesahan proposal... So, confuse ni.. Sebab hari tu masa gi interview cakap yang just submit within 2 weeks by post/email untuk dapat offer letter... Ape2 pun... Just wait n see je macam mana... Kalau kena pegi dan attend... pegi jelah... Saya yang sanggup untuk berjuang ke arah tu.. So, terima jelah... Susah2 dulu kan??? Doakan saya...


Menjawab kepada tajuk entry kat atas tu.... Saya bukan lah terlalu mampu... Dari segi kewangan... Ianya adalah dari simpanan EPF saya... Dari segi masa... Itu adalah perancangan saya dan aturan yang saya perlu buat.... Dan bila bercakap tentang KEBIJAKSANAAN... Saya bukanlah BIJAK... Cuma saya ada keinginan untuk ke arah itu... Antara KEMAMPUAN dan KEBIJAKSANAAN... Hanya kita yang merancangnya... Kalau tak bijak... Kena ada USAHA... Mana ada manusia yang dilahirkan dirinya dianggap TIDAK BIJAK?? Yang penting... USAHA.... USAHA... USAHA... Buat mak dan adik2... Thanx sebab memahami keinginan ni... Dan kalau ayah ada... Walaupun tak banyak... Dah tentu saya dapat buat ayah bangga... Buat CH, saya akan menjadi lebih matang dalam menangani semua ni... Dan cuba untuk tidak merungut... Tidak mahu bersikap sedih2... Sebab saya tau... Dia tak suka macam tu... Buat teman2/kawan2 rapat.... Saya tau, anda semua selalu menyokong saya... Dan buat2 yang iri dengan apa yang saya lakukan ni... Moga ALLAH membuka pintu untuk kalian terus melangkah dan berjaya seperti yang diimpikan.... Dengan cara kalian sendiri... Walaupun pandangan kita tidak sama... Dan seharusnya kalian tau... Saya hanyalah insan biasa... Ada kelemahan dan kekurangan.... Sesungguhnya nasib kita tak kan sama..... Renung2kan...

1 comment:

Isabella Iman Iskandar said...

InsyaAllah Murni....akan berjaya juga nanti mengenggam ilmu peringkat PHd