“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Saturday 2 July 2011

Jalan~Jalan @ CHOWRASTA, Penang...



21 June 2011 ~ Dengan kawan2 baru saya.. Ada yang dah saya kenal... Ada jugak yang baru saya kenal semasa kursus kat sini... Semua ok2... Librarian from UPNM, UKM dan UniMAP... So sporting.. Tq dear friends... Tarikh tu... Tarikh yang membuatkan saya sangat tak suka bila terima perkhabaran yang saya nanti2kan tapi tak berpihak pada saya... Saya tak dapat peluang untuk post yang saya interview... Tapi tak per... Saya tak lah frust guling2... Tetap leh jalani hidup macam selalunya... Ada pro dan kontranya.. So, nak tak nak.. Saya terima semua tu.. Alhamdulillah... Saya masih lagi bekerja... Ada yang lagi tak bernasib baik dari saya... So, tak perlu terlalu sedih... Lagipun... Saya masih berpeluang untuk tinggal dengan family.. Ada kehidupan sendiri... Ada dan dekat dengan orang2 yang saya sayang.. Yang saya perlukan dan memerlukan saya.. Amin..... :) Mungkin kalau rezeki saya di situ... Saya tak kan teruskan pengajian saya ke peringkat seterusnya dalam masa terdekat ni... So, kena anggap yang semua tu ada hikmahnya.... (ayat memujuk hati....)







Dari Bayview Hotel, hanya berjalan kaki... Tak lah dekat sangat... Tapi boleh tahan lah... Walaupun saya bawak keta... Tapi kawan2 saya plan nak jalan kaki ke Chowrasta ni ja... Waktu kami datang sini... Keta banyak sebab betul2 time after office hour.. Orang semua berasak nak balik umah.. So, jalan kaki paling better... Kebetulan... Saya selalu jugak datang sini... So, sekadar berkongsi apa yang istimewanya di sini untuk kawan2... Kami pekena CUCUR UDANG yang memang famous kat sini.... Dan masa perjalanan balik tu... Sempat singgah beli dan tapau nasi kandaq LINE CLEAR ni untuk malam nanti... Actually... This is my first time trial... Nak makan kat situ.. Perut masih sesak dan tak leh diisi lagi... Dinner memang hotel tak sediakan... So, be prepare je kalau2 lapar malamnya....















Hotel yang saya menginap sangat selesa.... Kalau ada kawan lagi best... Tak lah bosan dok sorang sebilik.... But kami semua peserta dari luar ni dapat bilik sorang 1... Yang peserta from USM, memang tak disediakan tempat penginapan kecuali urusetianya.... Petang tu... Walaupun sempat jalan2... Masing2 dok fikir tajuk apa yang nak dibentang esok ketika presentation individual... :) Kalau tak.. Mungkin dah sampai QUEENSBAY MALL dah... Ngeeeeee....





No comments: