“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 27 June 2010

@ UiTM Seri Iskandar ~ Ikhmal REGISTRATION Day...

Hopefully... sampai akhir sem pun IKHMAL akan tersenyum seperti ni pada majlis GRADUASInya nanti...
.
Hehehe... Eimien akan keseorangan lah lepas ni... Dah tak de geng nak pi main badminton... dan jugak takde geng lagi nak pi karaoke..
.




Ini adalah Ikhmal... Adik bongsu aku... Muda 14 tahun dari aku... Alhamdulillah... Sejak arwah ayah meninggalkan kami sekeluarga... usianya baru menjangkau 14 tahun... Masih dalam form 2... Dan sememangnya segala urusan adalah dipertanggungjawabkan untuk aku... Sekalipun masih ada mak... tapi segala keputusan berkaitan pelajaran... dan masa depan.. adalah terpikul di bahu aku... Walaupun sesekali aku kerap mengeluh untuk mengatur perjalanan hidup adik2 aku... (huhuhuh.. kaklong bukanlah yang terbaik)... namun... sebenarnya mereka semua adalah PRIORITY dan keutamaan aku.... Mungkin mereka pun tak tau.... =)
.
.
Mereka mengamalkan pendaftaran PANDU LALU... Bagus jugak idea ini...
. 26 June 2010.... Pendaftaran bermula... Bagus jugak pemilihan dibuat pada hari Sabtu... Tapi... yang tak oknya sebab aku ada hal ofis... Dan dengan ini sedikit sebanyak membuat reputasi aku terjejas... Tapi apakan daya... Akulah ayah... aku jugak kadang2 jadi macam mak... Sebab keputusan kena decide... Aton bz.. Kalau aku tak hantar... Sian dia... Hopefully boss, orang2 sekeliling memahami situasi aku....
.
Kami sampai seawal pagi... Ok2 jer... Tapi silap sebab keluar untuk lunch... Jadi memang terperangkap bila nak masuk semula ke kawasan UiTM ni... Jamp giler... Dan Eimien mengamalkan pemanduan yang kurang berhemah.. iaitu potong Q... Bukan apa... sebab semua orang melakukan demikian.. Hahahaha... Aku cuba berterus terang kan???
. Kolej kediaman Ikhmal.. 1 bilik ada 4 orang.... Ok2 jer room-mate dia....
. So... di sinilah kami tinggalkan dia buat sementara waktu.... Selama 3 tahun dia akan menjalani kehidupan di sini untuk completekan jurusan Diploma Ukur Bahan (Quantity Surveying)... Moga tabah duhai adik... Hahahaha... Cite lawak ni... Sebab aku tau adik2 aku tak kan baca coretan aku dalam ni... Depa tak minat pun... Hari ni.. 27 June 2010... Time balik keje... aku rasa tak seronok... Tiba2 sunyi sangat2... Sebab.. selalunya hati aku sakit bila setiap hari marahkan Ikhmal... Tido atas sofa... tak reti2 nak masuk bilik... Pastu suka masuk dalam bilik aku... Kadang2 main sepuk towel atas katil aku... Dan bila petang... balik dari meniaga ngan abang dia... bukak tv tengok channel ntah apa2 yang aku sendiri pun tak leh nak tumpang... Tapi... hari ni... masa kat ofis aku sms dia... tak berjawab... dan aku tau sure dia bz gila... dan petang sampai ja kat umah... terus tanya mak dan eimien.. dia ada call or sms tak.. dia orang jawab tak de... so.. aku sendiri memujuk hati... mungkin dia kalut dan bz sangat hari ni.... dan time b4 maghrib dia sms aku... cite pasai aktiviti dia... dan bersambung lepas maghrib... time tu lah... aku menangis... hahahaha... kememeh aku ni... Aku tetiba teringat sangat2 kat dia... Aku selalu bergurau dan kata kat mak.... jangan teriak tau bila ikhmal tak de... Maklumlah dia kan anak bongsu... Tapi mak ok2 jer... Naper lak aku yang sedih dan menitiskan air mata... Hahahaha.. mau pengsan kalau ikhmal atau adik2 aku yang lain baca coretan aku ni...
.
Tapi... di sudut hati... akhirnya aku mendapat jawapannya.... Walaupun aku mungkin bukan kakak yang terbaik... Tapi, hasil dari sikap tegas aku jugak... aku telah cuba membentuk mereka at least leh berdikari dengan masa depan masing2.... Sebab... aku nak hidup mereka biarlah lebih daripada apa yang aku ada.... Amin.....

No comments: