“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 11 January 2015

Teruslah BERJALAN....

Its already Sunday back!!! 2nd week Sunday in January year 2015.... Cepat kan masa berlalu... Sedar tak sedar, bangun tido bangun tido... Dah masuk minggu seterusnya dalam January 2015... Banyak yang berfikiran positif lebih dari sebelum2nya... Pagi tadi masa drive nak datang ofis... Hairan jugak nape banyak sangat keta kat jalan sedangkan hari ni rasanya keluar dari umah awal sikit dari kebiasaannya... Rupanya skolah dah start buka after delay 1 week sebab banjir teruk baru2 ni... Bukak FB tengok ramai yang update gambar anak2 yang sedang memulakan sesi persekolahan yang baru.. Haha.... Kalau lah sampai time Zara nak skolah nanti... Agaknya saya ambik cuti pi hantar dia skolah kot... (Pulunnya.... !!!)

Hari ni, staff ada yang cuti.... Kurang rancak tahun ni.... Awal2 tahun dah ada yang injured... Nak buat macam mana... Masa tu berputar... Adakalanya Allah duga kita dengan perkara yang tak sama... Saya pun, nak start engine hari ni macam slow... Kat depan ofis ni ada lampu yang blackout... So, mood pun mendung macam lampu tu jugak laa.... Time mai ofis, terbayang bestnya kalau cuti... Leh laa dok umah sambil kemas2 bilik... Tapi bila dok kat umah... Tak laa rajin pulak nak buat itu ini... Memang penyaket malas laaa... Kikiki....

Satgi baru nak start draf surat untuk pi interview untuk pengajian saya ni... Inshaa Allah, berkenaan tu kalau diizinkan Allah, saya update nanti... La ni ambik mood dulu sebelum mulakan tugas... Tapi lawak sungguh pagi ni ja tawaf cari makan kat area2 kawasan ofis ni pun sampai beberapa kedai... Ada yang tutup... Ada yang lauk abeh.. Ada yang tak dak nasi.. Kikiki... Macam2.... Susah jugak no walaupun dok dalam bandaraya... Just imagine macam mana orang2 yang mengalami banjir baru2 ni... Time tu mesti rasa duit yang banyak pun ibarat daun2 ja... Tak leh buat apa pun... Kikiki.... Ambik iktibar... Muhasabah diri... Sebab setiap yang Allah peruntukkan pada kita sebagai manusia untuk melaluinya mestilah bersebab kan?? Allah tak kan menguji kita di luar kemampuan kita... Lagipun, bila menerima musibah, hati kita semakin kuat untuk melaluinya demi insan2 lain yang kita sayang.... Ok daaaa... Nanti celoteh lagi... Dah nak start buat keje2 yang sepatutnya dah ni... Babai.... Gambar di bawah??? Sila abaikan dagu dua lapeh tu... Kikikiki... :P


No comments: