“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Tuesday 9 September 2014

RAPUHNYA Hati Yang Tidak Lagi CEKAL

Ya Allah... Ya Allah... Ya Allah... Kuatkanlah HATI saya untuk teruskan hidup ni... Untuk menjadi lebih cekal... Untuk terus hidup tanpa mengharapkan insan yang juga lemah seperti saya... Dan... Beruntunglah insan2 yang masih ada ruang dan bahu untuk bersandar..... Bukan bermakna hidup sendiri tidak baik... Tapi bila sendiri, adakalanya tiada pautan... Maka kadang2 berlaku sedikit kepayahan bersuara... Kepayahan untuk mengawal diri sendiri... Sedihnya saya... Rasa macam air mata ingin luruh... Ingin menangis semahu-mahunya malangnya masa itu tidak sesuai... Bergerak ke sana sini untuk memberi laluan kepada hati untuk terus tabah.. Namun hakikat ketabahan itu terlalu sikit... Terlalu rapuh dahan dan rantingnya... Rapuh sebelum usia... 




Bercampur baur... Antara masalah peribadi dan masa depan... Dalam hati berkocak pelbagai rasa... Marah, sakit hati, merajuk, terasa, ketidak adilan dan macam2 lagi.... Berkecamuk... Tapi cuba untuk menjadi yang seCOOL mungkin di mata insan2 sekeliling... Hakikatnya ALLAH saja yang tau.......

Setiap hari cuba meyakinkan diri dengan motivasi2... Susahnya mengejar sebuah kejayaan... Yang tiada tolakan dari insan2 sekeliling... Menjalani seadanya... Moga terus tabah... Moga terus kuat... Moga kuat dengan tidak dihina.. Moga kuat dengan tidak dicela... Moga kuat dengan tidak menghilangkan kedudukan martabat untuk berjaya... Moga ALLAH memberi laluan sebaik2nya... Amin... Amin... Amin...................... 














































































































No comments: