“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Friday 5 September 2014

KARI Kepala I K A N @ Teratak Peninggalan AYAHANDA

Psstt Psttt... Salam JUMAAT Penghulu segala hari... Alhamdulillah... Saya selamat sampai ke A/Setar jam 1 pagi semalam... Dalam keadaan sepanjang jalan dari Kajang ke Alor Setar dengan ditemani hujan yang sekejap lebat sekejap rintik2... Kami ingat boleh sampai ke Alor Setar dalam jam 11 tetapi masa tersasar... Tak pe... Yang penting selamat sampai rumah.... Syukur...Nanti bila ada kelapangan saya story tentang trip saya ke KAJANG atas urusan mengasah kepala otak yang lembab ni... Hihihi..... 

Tapi malam semalam tak boleh tido walaupun penat sangat... Mungkin sebab sakit badan2 lama dok dalam keta... Pusing sana sini... Kalau drive sendiri ok tapi bila orang drive adakalanya rasa penat lagi dari drive sendiri!! So, Cik M... Tak perlu berangan nak jadi kaya raya dan ada driver... Sebab boleh drive sendiri dan independent lebih better than mengharapkan orang.. Kan?

























Menu utama kat umah masakan mak ialah KARI KEPALA IKAN... Sedap kot... Teringat jugak tentang kes nak korek2 mata ikan ni... Tapi nak ingat sangat pun... Macam tinggal kesan yang mendalam ja.... Apa2 pun... Senyum jalah kalau something yang best2 leh kita kenang kan? Sakit kepala saya... Lepas subuh pagi tadi sambung tido balik sampai kol 11... Bangun ja terus bekfast... Pastu sambung lunch... Lepas zuhur sambung bukak lappy ni nak update sikit entry2 dalam belog ni sebab rindu sangat lama tak menceloteh....... 


Bangun2 lepas subuh tadi bukak2 mata dah cerah... Sambung peluk bantai lagi... Dok tingat ada message sesat pagi2 buta ada orang hantaq... Malasnya nak layan... Kalau kita ikut bodoh perangai depa... Kita akan jadi bodoh macam depa laa... Ni yang lately ni saya slalu ingatkan diri sendiri... Yang penting hati....  Buatlaa apa depa suka... Buatlaa apa yang depa dok membebel plus meroyan... Asal kita jangan ikut jadi bodoh macam depa dah laa... Dah laa saya blajaq pun tak bopa nak pandai... Lagi nak jadi bodo macam orang lain.... Sambil2 dok fikiaq hal semalam tu... Tiba2 raba2 kaki rasa macam rantai kaki hilang... Alamak... Banyak kali dah dok jatuh jumpa balik ni... Dah laa ni duit arwah AYAH... Meaningfull... Mungkin tak mahal bagi orang lain... Tapi makna dan nilai tu sebenarnya tak leh mengatasi segala2nya.... 

Mujurlah jatuh atas katil ja... Terus celik mata dan pakaikan semula... Alhamdulillah.... Kena selalu beringat... Takut jatuh dan hilang teruih ja.... Ada rezeki nanti rasanya saya nak tukarkan dengan barang lain... Yang bukan letaknya di kaki... Biar letak duduknya di hati.... Amin... Permudahkan rezeki hambamu ni Ya Allah.... :)






































I miss someone... Last week dunia saya riuh rendah dengan anak2... Minggu ni sebab sangat bz... Cuti hari ni... Esok dah kena attend keje handle kelab untuk anak2... Mujur anak buah tolong settlekan apa2 yang patut sepanjang saya outstation... Rasa macam nak je pi jenguk budak2 tu... Tapi kudrat tak berkemampuan... So tahanlaaaa rindu tu sekejap...... 

Hampa penah dak rindu orang yang tak penah fikir tentang hampa pun?? Hehehe... Saya macam lawak laa... Saya ka yang jadi badut pakai topeng kale2 tu??? K daaa.... Nak goreng coq cempedak laaa... Lapaq....


No comments: