“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Sunday 25 March 2012

TERBANG Tinggi~Tinggi..... Dan AKHIRNYA Jatuh Tersembam... SAKIT!!!

Baru-baru ni ke KL... Sebab utama adalah kerana BENGKEL @ National Library... Bengkel yang sememangnya wajib untuk saya attend... Sebagai penjawat jawatan KERAJAAN.... Dan... Sempat jugak uruskan hal berkaitan dengan pelajaran dan sesi persekolahan saya... Yang sekarang pejam celik sudah masuk ke semester yang kedua.... Yang nampak BLUR-BLUR lagi... Yang pejam celik pejam celik tak tau apa ilmu yang dapat... Rasanya.. Semakin tinggi mendaki... Semakin rasa diri tak tau apa2... Semakin banyak ilmu yang dikorek/ditimba... Semakin cetek yang dapat... Apakah petandanya ini?? Atau... Orang lain jugak merasakan seperti apa yang saya rasa????


Tetiba jer... Teringat zaman muda2 dulu... Kalau dapat ke KL mesti penuh tangan kiri kanan.... Dengan barang2 shopping... Kalau pi sana bawak sebijik beg, mesti balik beg tu akan beranak2... Dunia dan keadaan sekarang tak sama macam dulu... Dulu, walaupun duit cukup2 ja.... Tapi.... Ada ja barang yang nak shopping... Heret beg kiri kanan.... Sekarang feel tu macam tak de lagi dah... Macam slow2 ilang macam tu ja... Tak best kan???

Saya rasa.. Hidup saya semakin hari semakin tak best... Walaupun tak baik nak fikir macam tu... Masa sangat terhad... Kalau kita nak jadi macam tu... Tapi kita tak dapat... Kalau kita nak ke satu2 tempat tu... Tapi kaki tak dapat nak jejak... Kalau cuba nak bersuara... Tapi tak terucap... Akhirnya... Bangun... Pi kusus, balik... Lepak kat bilik dan tidur... Sama ja macam kat umah....

Rindu sangat zaman dulu2.... Kalau sampai ke KL jer... Pusing sana sini... Biar hanya WINDOW SHOPPING... Biar duit hanya dihabiskan untuk makan2 saja tanpa membeli hasil tangkapan kat shopping complex... Biar masa tu habis macam tu saja... Biar duit habis ngan bayar tambang teksi dan LRT je... Biar baju bau asap... Tapi hati puas.... Sangat2 puas...

Mungkin jugak saya sangat rindukan zaman saya dulu2... Dengan kawan2... Yang bila jalan sana sini... Tak perlu fikir orang lain memandang kita... Tak perlu rasa ragu2 nak ke mana2 pun... Lepak2 di satu tempat, sambil bercerita itu ini... Beli small gift yang kecik2.... Walaupun murah, tapi detik itu sangat best... Ada yang hajat disimpan tapi masih belum dipenuhi.... Teringat jugak masa dulu2... Celebrate NEW YEAR di KLCC... Sampai habis baju kotor terkena habuk2 yang kuar dari tembakan bunga api... Sama2 bersesak dengan ribuan manusia... Sampai hampir sesak nafas... Hehehe.. Ya, saya pernah melalui suasana tu suatu masa dulu...

Tapi bila melihat KLCC sekarang... Melihat anak2 muda zaman umur saya dulu2 melepak di situ... Mengambil gambar sendiri2... Saya juga tersenyum sendiri... Mengingatkan kembali nostalgia lama... Lepak sambil melihat air pancutan yang menghiasi taman itu.... Dan... Saya sangat rindukan detik2 itu... Kawan2... Manakah anda semua di kala ini???... Sekarang... Saya tak mampu mengulangi semua itu bersama mereka... Adakalanya... Saya sangat inginkan detik waktu itu kembali sekali lagi bertamu dalam hidup saya... Menyusuri masjid As-Syakirin di Taman KLCC itu bersendirian... Terpandang air minuman yang kuar dari tempat takungan... Masih sama seperti bertahun2 dulu... Yang saya juga pernah menyuakan mulut untuk merasakan sejuknya air itu... Tapi sekarang mungkin rasa tekak tak mampu terima lagi... Masa sudah jauh berbeza... Walaupun keriuhan tetap sama..... Hmmmm... Sangat rindu......

Mode: Sangat sedey... Sepanjang 4 hari 3 malam saya di sana... Hanya 3 keping gambar ni saja yang sempat saya snap.... Lihat diri saya... Semakin terpinggir... Dan adakalanya dipinggirkan.... Saya simpan dalam hati... Moga tak dilihat oleh insan2 di sekeliling saya...... Terfikir... Saya ke ni??? Mengheret camera D90 ke sana-sini... Tapi 3 keping ja yang saya snap... Rebeh bahu!!! :'(

No comments: