“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Wednesday 28 September 2011

KESILAPAN Pemikiran Yang Tak Dapat DIUNGKAPKAN...

Jauh dan dekat di pemikiran hati kecil saya... Terasa seperti mendapat kerugian besar dalam hidup... Namun, tak dapat saya luahkan... Tak dapat jugak saya ceritakan secara detail di sini... Tapi, yang paling nyata.. Saya telah tersilap membuat perhitungan... Mungkin saya tidak menggunakan peluang yang terbentang di depan mata... Hanya disebabkan saya tidak betul2 mengkajinya... Rasa benci pada tiada sikap prihatin pada diri sendiri... Kalau saya betul2 fikir, mungkin ada rezeki untuk saya... Nape saya tida mencubanya??... Saya sangat menyesal... Cuma... Air mata ini tak mendapat kelapangan masa untuk saya alirkan segala2nya dan sepuas2nya.... MasyaALLAH... Saya sangat berkecil hati dengan diri sendiri.....


Mungkin saya perlu mengambil masa untuk memikirkan tentang diri dan masa depan saya sendiri... Sekiranya saya perlu ditinggalkan dan meninggalkan... Saya kena hadapinya jugak.... Saya akan fikir sebaik mungkin untuk beberapa tempoh lagi.... Saya mesti mencari kedamaian masa untuk meletakkan diri saya di persada sebaiknya sebagai jaminan masa depan saya... Cuma untuk tempoh ini... saya tiada sesiapa untuk meluahkan.... Mungkin tak berani untuk menerima hentaman dari pihak2 yang akan berdepan dengan saya nanti... Benarlah... Hati saya masih belum cukup2 KUAT dan CEKAL... Bilakah???? Saya belum pasti... Cuma.. Saya sedang berusaha untuk menuju ke arah itu.... Terlepas satu peluang... Masih ada lagi yang lain.... InsyaALLAH.... Paling penting... Perlu membuat dan berusaha sendiri.. Dan jangan sesekali mengharapkan ada yang memangku di belakang... Biarlah di permulaannya saya terjatuh kerana tidak sempat berpaut di tangga yang belum betul2 tinggi... Dari terjatuh ketika telah berada di atas dan tidak dapat bangun2 lagi....

No comments: