“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Monday 14 July 2014

IFTAR 12 ~ 15 Ramadhan 1435H & Kekuatan MAK...

Bismillahirrahmanirrahim....
Antara menu2 terkumpul sepanjang hari2 berbuka puasa 12 hingga 15 Ramadhan kat umah... Lama tak update kan? So kita kumpul2kan saja menjadi 1 entry yang banyak gambaq2.... 

Hari ni... Dah masuk har ke 16 berpuasa.... Sekejap ja masa berlalu... Saya? Tetap sama... Nak story tentang kekuatan mak saya sepanjang bulan posa ni... Sebelum ni kan penah bagitau... After mak masuk spital... Kebanyakan keje2 umah.. Semuanya saya yang ambik alih... Walaupun tak seperfect mak... Saya tetap dapat menjalankannya dengan agak ok2 dan baik2 saja... Maklumlah kena kejar ke sana sini... So, adalah jugak yang tak sempat kan?

Tapi lately ni... Pada pengamatan saya... Bila keadaan saya sekejap ok sekejap tak... Terfikir plak... Bila mata terpandang mak... Hati sayu sangat... Ya, pastinya saya memang tak dapat menandingi mak... Kekuatan mak... Buat keje2 umah... Tolong Aton buat persiapan meniaga... Semua macam lancar ja... Ishhh... Tak mampulah saya.... 

Terfikir lagi... Sebab apa ya saya cepat letih? Nak menapak kadang2 macam payah... Hmm.. Sebab saya patah semangat... Hilang kekuatan bila Allah uji saya.... Teruk kan saya?








































































































































































































































Saya nak cuba senyum setiap hari... Nak hiasi diri dengan hal2 yang menggembirakan... Nak sukses dalam kerja, study, keluarga saya dan lain2 yang sewaktu dengannya... Tak sabar nak ubah hidup ni... Tapi nak ubah dari mana pun tak tau... Tak pa... Mulakan langkah dengan bismillah... Settlekan hal2 tertunggak... Jalani life sewajarnya dan sebaik mungkin... Lama2... Semua akan ok2... Lama2... Tak tau lama mana... Tapi one day... Semua akan baik2 saja.... Kan? 

Gambar kat atas? Memang saya menangeh pun.... Di kala jiwa itu tidak tenteram... Dan air mata menjadi peneman jiwa.... Alhamdulillah... Ketenangan pasti mula bertamu... Amin....


No comments: