“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Wednesday 20 November 2013

SENYUMAN Ni Untuk MAK & AYAH... :)

Ayat yang keluar dari akaun dan status update by IKHMAL berbunyi seperti ayat di atas... Bila terbaca... Dada saya terasa sebak... Nak mention di FB... Rasanya tak terkeluar ayat itu... Hati saya sangat tersentuh....Melihat dan kembali mengimbau kisah kekangan hidup family saya sewaktu arwah ayah masih ada... Sekalipun hidup susah... Kami sangat BAHAGIA.... Sangat2 rindukan detik2 itu... Wahai anak2... Yang masih berkeluarga lengkap... Mempunyai ibu dan ayah... Jagalah hati mereka... Jangan menengking... Jangan buat mereka susah hati.. Jangan lupa jasa dan pengorbanan mereka... Kerana... di waktu kita kecil.. Mereka tak malu mengusung kita ke mana2 pun... Makan pakai kita diuruskan... Kencing berak kita dibersihkan... Aturan hidup kita kita disusun dan diaturkan dengan sebaik mungkin... Dan bila kita sudah pandai untuk menguruskannya sendiri... Kita malu untuk membawa mereka ke mana2 bersama kita... Mereka mungkin tak cantik macam kita... Pakaian tak hebat macam kita... Tak class macam kita... Pendidikan tak hebat macam kita... Tapi kalau bukan kita lahir dari zuriat mereka... Siapakah kita di masa sekarang...? Ini adalah peringatan untuk diri sendiri... Walaupun saya bukan anak yang terbaik... Tetapi antara sedar atau tak.. Saya sering mengimpikan sebuah keluarga yang akan mengingati sesuatu sama lain... Mewarisi sifat ayah... Sekalipun tak mampu membelanjakan sesuatu yang mewah.... Tetapi peruntukan masa untuk itu tetap ada.... 

Adik2.... Jadilah anak2 terbaik... Sekalipun kejayaan kalian dari hari ke hari menjulang tinggi... Jangan lupa asal usul kita... Jangan malu untuk menceritakan hal sebenar siapa kita yang dulu sebelum berdiri di tempat seperti sekarang... Kerana orang bukan menyanjungi kehebatan kita di waktu sekarang.... Tetapi biarlah orang lain nampak dari mana kita dulu dan menghargai dan mengagumi di mana kita sekarang.... Sekalipun kita tak setaraf macam mereka... Ada umah besar... Perabot mahal2... Kenderaan hebat2... Tapi sebenarnya... Kehidupan sederhana kita tanpa kita sedar pasti dicemburui oleh orang lain.... Percayalah!! Kita memang perlu mengubah hidup menjadi lebih baik... Tetapi sekali sekala... Cari masa untuk memandang insan2 lain yang berada di bawah... Jauh lebih susah dari kehidupan kita... Dan tanamkan sedikit rasa belas kasihan dan keinsafan... Pastinya... Jalan kita akan lebih baik tanpa adanya RIAK.....

Untuk itu... Mak... Maafkan saya!! Atas keterlanjuran kata2... Atas kekasaran perilaku... Atas semuanya yang memualkan... Dan pagi tadi... Sewaktu memandang gambar di FB Ikhmal... Air mata saya jatuh.... Bukan apa... Teringatkan arwah ayah... Yang tak dapat sama2 dengan kami mengecapi saat2 penting anak bongsunya.... Jadi... Readers... Jangan sia2kan masa yang ada... Ibu dan ayah bukan untuk diketepikan... Tetapi untuk dipeluk dan dirujuk setiap masa.... Setiap saat yang terluang..... Kan?

Huh... Luahan hati saya...... Sila baca.... :P 

Sekali lagi... Tahniah ADIK... But please follow me!! Grab ur DEGREE... MASTER and the last one... Ur PhD!!!... Inshaa Allah..... U can do it!!!






















Alhamdulillah.... Cuaca di bumi Alor Setar mendung dan hujan renyai2 sepanjang hari ni... Sejuk... Pagi hujan... Time lunch tadi kuar pun hujan jugak... Hari ni sangat2 tak larat... Bangun pagi dah lewat... Itu pun terdengar mak tanya nak keje ke tak pagi ni... Kelam kabut bangun... So, capai mana ja yang sempat... Dan pastinya jam 815 am baru THUMB PRINT!!.. Congratulation Cik M!!! Huh... Lewat lagi!!!

Banyak borang2 yang sampai atas meja... Borang cuti... Borang lain2 lagi yang memerlukan ditandatangani... Settlekan keje2 ringan atas meja yang bersulam2.... Sign mana yang patut... Checking kaunter... Staff... Jilidan... Dan sesi kenal mesra dengan staff sebab esok ada yang bercuti nak jalan2 ke Hatyai... Cik Murni tak nak join ka? Dengan nada teringin jugak nak pi saya menjawab... "Tak kot... Cuti baru ambik ja ni... Satgi pi, jenuh orang bising pasai cuti kerap"... Hehehe... Lagipun, ikhlas dari hati... Nak shopping macam tak tau nak beli apa.... Kalau jalan2 ke ZOO Hatyai ka... Sure saya angkat tangan mula2 nak pi... Malangnya... Depa pi tujuan utama hanya nak shopping.... Lagipun... Banyak minggu tak rest... Badan penat... Otak lagi laa penat..... Teringat semua hal..... Macam2 yang kena settle baru2 ni... Alhamdulillah... Going SMOOTHLY.... Syukur sangat2.......





















































Apa tu kat atas? Adalah.... Benda yang gadget2 laaa.... Sapa punya? Adalah... Banyak tanya aih.... Tengok ja lah.... Kekekeke.... Kale ijau kan? Tapi ijau ni cantik kan? Haa... Pasai tu laaa..... Pasai tu laaa...... Opsss!!!!!

Lunch!!! Kuar lagi..... Lunch sebenarnya macam malas ja nak kuar.... Tapi sebab kalau asyik dok kat ofis pun... Rajin sangat pun... Keje macam ni jugaklah kan? Teman kengkawan dua orang ni makan... Kat dalam UTC ni ja.... Saya? Minum jaaa... Tak de selera nak makan... Choiiii.... Pagi tadi boh dah nasik... Mau tak kenyang... Sebata beb!!!.....Sedap kan depa makan? Tapi masih kuat lagi ni... Nak control makan balik laaa.... Tak kisah pun gemok.... Cuma tak maulah sampai nak pi window shopping pun nampak mengah kan? Kikikiki.... Shopping ja no..... 

























































Ayat2 kat bawah ni COMEL kan? Haaa.... Sangat comel.... Sila COPY dan amalkan..... Sila2...... Semua orang kena ada target... Hidup kena ada target.... Kalau tak target... Kita tak leh nak capai... Sebab... Bukan dalam WISHLIST kita...


Saya MESTI:

  1. Sentiasa bahagia dan membahagiakan orang lain...
  2. Sentiasa berkongsi ilmu dan membantu orang lain...
  3. Sentiasa memaafkan orang dan mengasihi mereka seperti saya ingin dikasihi...
  4. Sentiasa menyayangi diri sendiri dan memiliki harga diri yang tinggi...
  5. Sentiasa yakin dan percaya bahawa dengan hati yang tenang, hidup saya pasti bahagia...
  6. Sentiasa menyayangi keluarga dan rakan2 kerana merekalah sumber inspirasi saya...

No comments: