“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Wednesday 13 November 2013

Ikhmal's CONVOCATION Day @ UiTM Seri Iskandar

Ermmm... Tarikh asalnya di hari kejadian ialah pada 10 November 2013 bersamaa hari Ahad... Kami berkampung kat Seri Iskandar Perak... Ikhmal cari hotel yang berdekatan iaitu The D Hotel... Tempat yang sangat strategik iaitu di bawahnya adalah laluan shopping complex... Og course I LIKE!! Sebab saya diberi gelaran oleh mak... "POMPUAN SUPERMARKET"... Uhhh... Bangga ooo... Sebab berjam2 dok dalam shopping complex pun saya tak kisah walaupun tak beli apa2... :P Sapa macam saya? Sila angkat TANGAN !!!















Tahniah untuk Ikhmal.... Tahniah untuk mak... Tahniah buat arwah AYAH... Tahniah untuk pembangunan kejayaan keluarga saya... Alhamdulillah... Walaupun dari kalangan orang yang susah... Kami adik beradik berjaya... Ayah ngan mak cuma belajar sampai darjah 6 ja... Tapi kami adik beradik boleh menapak ke peringkat seterusnya..... Syukur.... Jadi kesimpulannya.... KEPANDAIAN seseorang itu bukanlah terletak kepada keturunan... Yang penting USAHA dan terus BERUSAHA... Inshaa Allah... Adalah habuannya nanti....
































Ikhmal mengikut jejak langkah saya... Kami sama2 menjadi warga UiTM.... Aton di UUM dalam jurusan Pentadbiran Awam, Eimien di Politeknik Muadzam Shah, Jitra untuk pengajian SIJIL dan DIPLOMA dalam bidang Kejuruteraan Elektrik & Elektronik... Dan saya terus2an SETIA dengan UiTM dalam Jurusan Pengurusan Maklumat dari peringkat IJAZAH Sarjana Muda, Sarjana (Masters) dan sehinggalah sekarang menjadi student PhD dalam fakulti dan jurusan yang sama... Tak nak berpaling pada bidang lain... Ya... Cinta dan setianya saya pada apa yang saya ceburi sekarang... Syukur ALHAMDULILLAH.... Bukan bijak... Tapi saya berjuang demi janji pada arwah ayah... Amin.... Moga dipermudahkan untuk mengharungi peringkat seterusnya ni..... 



















Gambar atas sedikit gegar... Tapi tetap nak masukkan jugak.... Saya dah attend 2 kali konvo untuk diri sendiri... Dan jugak untuk adik2 2 kali jugak.... Dan setiap kali melihat graduan melangkah masuk dengan jubah masing2... Air mata macam tak dapat ditahan2... Tak pasti kenapa... Bukan saja bila melihat orang lain... Tapi untuk diri sendiri pun macam tu... Tapi pastinya... Walaupun masih jauh nak mengorak langkah... Saya tetap berangan untuk memakai topi BULAT dalam hari graduasi saya nanti... Dan di kala itu bergelar DR. MURNI MASREENA BINTI MOHD DISA... Aduhhh... Sesuatu yang tak dapat saya bayangkan andai terjadi pada waktu itu.... Dan pastinya dalam sidang pertama... Dan hanya beberapa orang saja yang disebut nama untuk satu2 fakulti... Indah kan saat2 tu? 

Masa tu nak dapat 3 bunga.... 1 dari family... 1 dari insan tersayang (kalau ada)... dan 1 lagi dari anak buah... Si bapak dan mak kepada anak buah... Sila ambik maklum k... Hikhikhikhik... Ini angan2... Manusia yang tak mempunyai angan2... Dianggap manusia yang tak berjaya tau... Waaaaa...... Kenapa pilih 3? Sebab di lengan jubah saya akan ada 3 LINE.... :P Choiiiii!!!... Ntah tahun bila ya!... Perasan... Pengsan sapa yang baca... Jenuh mengutuk dalam hati... Kahkahkah!!!




































Ok... Sempat laa jugak saya snap dengan camera compact kat skrin masa Ikhmal berjalan dan terima papan sijil tu... Nak panggil scroll macam tak bopa nak sesuai... Sebab bukan berbentuk bulat kan? Tapi pastinya di peringkat yang lebih tinggi lebih formal perjalanannya berbanding yang saya attend kali ni... So adik, untuk nak lebih formal... Sila sambung pengajian di peringkat yang lebih tinggi... Cewah.. Dengan ayat yang agak RIAK... Wakakakaka.... Tapi... Sekurang2nya adik2 saya dah ATTEND majlis convocation saya di peringkat Masters tahun 2011 baru2 ni.... Tq... Dan tqvm to my dearie CH.... Hopefully after habeh PhD nanti... Dia jugak dapat setia menemani saya seperti mana sebelum ni..... Inshaa Allah... Harap2nya... Harap sangat!!!


































Majlis di sini... Taklah semeriah di UiTM Shah Alam... Tapi tak perlulah menapak jauh2 macam kat UiTM Shah Alam tu... Ramai sangat kan? So, macam tu lah keadaannya... Di Seri Iskandar ni... Tak ramai macam Shah Alam... So, bila semua dalam Dewan... Lenganglah kat luar.... Booth2 pun tak banyak sangat.... Tapi untuk para graduan tentulah merasa hati berbunga2... Bangga dengan kejayaan atas usaha2 mereka dulu... Oh ya.... Melihat kepada transkrip Ikhmal... Dia dapat CGPA 3.62 untuk keseluruhan dari sem 1 hingga 6... Tahniah Adik... Tapi Masters Kaklong lebih dari adik... Kekeke.... Jangan dengki k!!!




Haaaa.... Tudiaaa... Anak dara comot saya.... ZARA BATRISYA.... Sian dia... Demam panas... Tengok muka pun merah2.... tapi salute jugak kat parents dia sebab sanggup tunggu berpanas... Bersesak untuk attend majlis paksu.... Ni dah ok berpeluh sikit after makan ubat demam... Ape ZARA buat tangan macam tu? Sebab bila Maklong tanya... Motor mana? Dia akan cakap takdak sambil tangan digelengkan macam tu.... Suweet sangat kan? Nampak muka tak larat... Tapi still mau reply dan pandai jaga hati orang... Hopefully dapat jadi kakak yang baik... Yang bertanggungjawab.... 



ZARA dan Umminya... Sedondon :P





















































Terima kasih semua... Saya suka keadaan macam ni... Berkumpul satu family... Meraikan hari bahagia bersama2.... Mudah2an... Ada lagi event macam ni nanti.... Kalau berpeluang abehkan PhD saya... Saya nak jugak keadaan macam ni berulang... Time tu Zara mesti banyak cakap dan tak putuih2 wish kat Maklong dia... Tahniah Maklong... Tapi ZARA kena pandai cakap omputeh tau... Walaupun kulit tak bopa nak putih... Wakakakaka... Hitam tak paa... Janji otak mau bijak.... Ok....

Ehhh... Apa Maklong picit2 pipi ZARA ni??? Eleh... Yang ZARA dok tokak hidung maklong tu ZARA ingat tak sakit ka? Tak padan gigi baru ada dua batang.... Huh!!!!!... Bucuk!!!!




Inilah famili kecil saya..... Harap2 ayah dapat melihat keadaan anak2 ayah sekarang ni.... Walaupun kita tak senang... Tapi kita tak menyusahkan ahli keluarga lain... Kan AYAH??.... Al-Fatihah untuk arwah ayah....


No comments: