“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Friday 1 October 2010

Isu KURENG (NEGETIF)...

Pagi ni.. Bangun tak lah lewat... Tapi around 630am.. tido balik... Then bangun semula dikejutkan dengan bunyi henpon... :) .... Buka2 internet... sebab... Nak topup jer.. Sambil2 tu.. menyelak laman FB... Scroll 1..1.. Dan... terhenti seketika... Terbaca benda ni... "x bodek boss... IKHLAS.... saya dok bahagian MHP ni dari mula di ujudkan. Dah 3 org boss bahagian ni... yg1 kira best.... yg2 kureng (negetif)... dan yg 3 mmg yg TERBAIK...... ikhlas ckp...." Tetiba... Hati aku terasa amat sangat.. Sebab.. yang berlabel merah tu adalah diri aku... Pada hakikatnya... Aku memang tak leh menghalang apa2 pendapat dari sesiapa pun... Tapi... Just imagine kalau orang terkena pada sapa2 lah yang membaca apa yang dipamerkan di sini.. Meaning.. sapa2 yang menerima nasib seperti aku.. Apa yang korang rasa... Sebab... Kadang2.. Jari telunjuk menuding kepada orang lain... dan 3 jari lagi menuding pada diri sendiri kita tak sedar... Kalau kita keje perfect... Tak mengular sana sini... Lainlah perkara2 ni boleh diucapkan.. Sedangkan keje kita sendiri pun tak sempurna... Dan kita boleh luahkan dalam halaman macam tu... Dan aku yakin... Ini bukanlah sesuatu yang tersilap... Malah memang disengajakan... Sebab ayat2 di atas aku copy terus menerus dari apa yang aku baca... Tanpa mengedit sedikit pun... Dan.. Untuk "ENCIK" yang menulis seperti ini... Terima kasih yang tak terhingga diucapkan... Dan di sini pun.. Saya tetap ada jawapan... Kalau boleh... Saya pun tak ingin nak dok sebahagian dengan ENCIK itu.... Hopefully... next time... tidaklah BOSS saya meletakkan saya di dalam satu dept dengannya... Yang menggunakan perkataan "KURENG (NEGETIF)" terhadap diri saya.... Ape2 pun.. TERIMA KASIH....
.
Berbalik kepada soal itu lagi... Aku sedar... Aku bukan sePERFECT mana dalam menjalankan tugas2 sedemikian... Cuma amat terasa... Sebab dept tu aku pegang almost 3 years... Paling lama kat situ... Dan my x-staff sendiri menyatakan macam tu pada aku... Bukan aku kisah bila memuji boss lain.. Itu kan hak individu... Tapi cuba letakkan dirinya sekejap dalam kedudukan aku... Senang ke nak jadi boss?? Senang ke nak jaga hati semua orang???
.
Aku rasa... Ini adalah satu hikmah.. Sekalipun amat berasa hati... Nak tengok muka pun rasa tak bopa nak tengok dah... Ntah.. Tak reti nak cakap apa dah.. TERIMA KASIH jerlah.... Moga2... next time si ENCIK tu taklah kena ubah dan terpaksa berkhidmat di bawah BOSS seperti aku yang kureng (negetif) ni...
.

No comments: