“THE WORLD OF MINE 2” ADALAH KESINAMBUNGAN DARI “THE WORLD OF MINE” (http://mmasreena78.blogspot.com/) YANG PERTAMA... MEMAPARKAN SEBAHAGIAN DARI KISAH DAN PERJALANAN HARIAN SAYA... DI RUANGAN INI SAYA PAPARKAN KISAH SUKA DAN DUKA HIDUP SAYA... SEMUA KENANGAN SAYA LAKARKAN DI SINI SEBAGAI RUANGAN PALING RAPAT DENGAN SAYA.. ANDAINYA TIADA LAGI TITIPAN DI SINI... MAKA.. BERAKHIRLAH PERJALANAN HIDUP SAYA... SEGALANYA DI SINI...

LIFE ~ LOVE ~ LAUGH

~ VISIT ME ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

.: FOLLOWERS :.

Thursday 30 January 2014

Tahun BARU CINA :)

Happy Holiday & Happy CNY... :) Sempat snap 4 bijik buah limau yang ofis bagi... Lepas tu, sebelum balik keje tadi... Bagi dekat staff... Kat umah pun ada lagi yang tak termakan.... Alhamdulillah... Walaupun tahun ni tak banyak macam tahun2 lepas... Tapi tetap ada rezeki untuk staff PPAK... Tq boss... :)

















Saya masih berhutang untuk ceritakan tentang office baru saya... Maksud saya... Unit baru yang telah menempatkan saya bermula 1 Januari lalu... :) Alhamdulillah... Walaupun ini mungkin kali ke 9 saya dirotatekan... Tapi pertukaran kali ini tidaklah terlalu menjadi kejutan buat saya... Tempat yang sedang2 dan agak selesa buat saya.... 

Cuma, belum dapat storykan lagi untuk kali ni... Januari ni banyak cuti... Banyak keje2 yang kena update... Banyak benda yang kena saya pelajari... Banyak jugak yang perlu saya selesaikan... Alhamdulillah... Banyak jugak yang berubah dalam life saya walaupun.. Permulaannya saya banyak menitiskan air mata dan sebaik2 mungkin merelakan sesuatu yang terjadi buat saya... Dan... Di saat saya mencoretkan entry dalam ni... Saya juga sangat2 bersyukur dengan apa yang berlaku... Saya tau... Semua yang terjadi adalah tersurat... 

Nanti2 lah saya citekan... Tentang ofis saya... Nanti2 lah k..... :)





































Naper gambar pelik2 dalam ni? Tak tersusun... Adakalanya ada gambar tapi tak story apa2... Hihihi... Inilah saya... Gambar2 yang saya kutip dari camera... Simpan dan kumpul... Minggu ni kan tak sempat nak letak entry... Yang saya percaya... Kalau kita tidak dapat memberikan sebanyak mungkin untuk insan2 di sekeliling kita... Yang sedikit pun Allah akan balas untuk kita... Mungkin itu adalah rezeki orang lain.... Kan? Jadi bersedekahlah seikhlas hati.....

Dan, bulan ni adik saya terima KUTU... Main dengan budak ofis saya... Nampak macam kakaknya yang kaya... Hahaha... Rupa2nya hanya bertindak sebagai pemegang amanah sahaja.... 

















Nie pulak handbag pertama saya di pembukaan 2014... :)... Sebenarnya... Merancang untuk tidak bersikap boros menjelang 2014 ni.... Tapi saya kan perempuan... Adalah jugak perempuan yang tak dak perangai macam saya ni... Tapi... Ni lah saya.... :) Alhamdulillah... Sangat selesa dan suka beg ni....























































































Hello2..... Saya sedang memperbaiki ketuaan di wajah saya... Sungguh pun tak cantik macam orang lain... Tapi saya bersyukur dengan apa yang saya ada.... Alhamdulillah... Sekurang2nya ada mata idung mulut... Dan sempurna macam orang lain jugak..... 





















































Bermula dari tarikh 29 Januari 2014, saya terpaksa menggunakan kad ni untuk akses kehadiran dan waktu tamat kerja saya di office... Jari2 saya tak dapat dibaca oleh thumb print... :) Hahaha.. Terasa ketuaan melanda.... Apakan daya.... Dari terpaksa berdiri depan tu dengan mendengar mesin tu bercakap PLEASE TRY AGAIN... Sakit telinga gak tu.... :P


Dari sudut hati saya... Terima kasih Ya ALLAH, kerana mendengar dan memakbulkan permintaan saya... Saya sudah LULUS dari apa yang adakalanya seringkali menjadi igauan saya... Dan ALLAH mempermudahkan dan memakbulkan permintaan saya... 

Satu yang dari dulunya saya tak pernah minta dari ALLAH... Betapa sombongnya saya... Tapi, mulai tahun ni... Saya dah mula menadah tangan memohon sesuatu untuk ALLAH berikan pada saya... Mungkin... Saya sudah bersedia untuk menerima apa yang saya pohon.... Moga2 ianya akan menjadikan saya lebih dipermudahkan dalam segala hal... Amin.......


Perbualan telefon petang tadi dengan adik saya, Eimien.... Minta pinjam ZARA seminggu.... Eimien cakap boleh dirunding... Tapi soh turun Penang dulu... Hati melonjak2.... Terbayang anak koko saya... Tapi... Ada sekatan sikit kali ni... :'( Ada kekangan yang tak dapat nak tepis.... Huhuhuhu... Miss u so much dear ZARA BATRISYA..... Rindu nak ZARA tido atas lengan Maklong..... :)

No comments: